از 30سال گذشته تا کنون

رشد سرمایه گذاری در باشگاه های سوارکاری

رییس کمیته پرش فدراسیون سوارکاری معتقد است باشگاه های سوارکاری زیرساخت و پایه های رشته سوارکاری در کشور هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان باشگاه داری در رشته ای مانند سوارکاری، یکی از اصول مهم و حیاتی است. چگونگی اداره باشگاه و نوع نگاه باشگاه داربه فعالیت هایی که در مجموعه های سواری رخ می دهد، برروند رشد و یا افول سوارکاری تاثیر می گذارد. به علاوه این که موجود زنده دیگری با نام اسب در این رشته مفرح سهم دارد. شاهرخ مقدم از سوارکاران پیشکسوت و باشگاه داران قدیمی است. مقدم اکنون ریاست کمیته پرش فدراسیون سوارکاری را بر عهده دارد. با او درخصوص انواع باشگاه های سوارکاری و وضعیت کنونی سوارکاری صحبت کردیم.

شاهرخ مقدم درباره باشگاه های سوارکاری به خبرنگار ما  گفت: باشگاه ها در سطح دنیا به چند دسته تقسیم می شوند. بعضی به تربیت اسب می پردازند، تعدادی دیگر در پرورش اسب فعال هستند و برخی دیگر گسترده تر عمل می کنند و مسابقات سوارکاری را برگزار می کنند. باشگاه های سوارکاری پایه و زیرساخت ورزش سوارکاری هستند.

مقدم خاطر نشان کرد از 30 سال گذشته تا کنون سرمایه گذاری در بخش باشگاه های سوارکاری بسیار افزایش یافته است. باشگاه داران نیز سعی می کنند باشگاه خود را با توجه به علم و سیستم روز اداره کنند.

پیشکسوت سوارکاری از توسعه سوارکاری در کشور اظهار رضایت کرد و بیان داشت سوارکاری در کشور گستردگی خوبی داشت است. استان های اصفهان، کرمان، یزد، ارومیه، شیراز و تهران چندین باشگاه سوارکاری وجود دارد. وجود این باشگاه ها پیشرفت بزرگی برای سوارکاری محسوب می شود.

وی در خصوص بیمه سوارکاردر باشگاه های سوارکاری ادامه داد سوارکاران تازه کار در ابتدای ورود به باشگاه با مبلغ اندکی بیمه می شوند و در صورت بروز مشکل از خدمات آن بهره می برند. البته امیدوارم هیچ یک از سوارکاران از امکانات بیمه استفاده نکنند و در صحت و سلامت به سوارکاری بپردازند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سوارکاری ، باشگاه ، اسب ، پرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار