افزایش پروازهای فرودگاه امام (ره)/ برقراری مسیر آلماتی - تهران

با ورود یک فروند هواپیمای امبرائر 190 از آلماتی به تهران در ساعت 14:20 امروز اولین پرواز شرکت هواپیمایی ایرآستانا به ایران برقرار می‌شود.

افزایش پروازهای فرودگاه امام (ره)/ برقراری مسیر آلماتی - تهران
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز و با ورود یک فروند هواپیمای امبرائر 190 از آلماتی قزاقستان به فرودگاه امام خمینی (ره) اولین پرواز شرکت هواپیمایی ملی قزاقستان به ایران برقرار می‌شود.
 
در این مراسم معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و نماینده ایرلاین ایرآستانا حضور دارد.
 
سرویس جدید ایرآستانا برای مسیر ایران در راستای تقویت روابط فرهنگی و ارتقای تعاملات تجاری دو کشور حائز اهمیت است.
 
این را مدیر ایرآستانا در ایران و ترکیه می‌گوید و معتقد است با ورود این ایرلاین به ایران روابط تجاری شرکت‌های اقتصادی قزاقستان و ایران ارتقا می‌یابد.
 
بنا به گفته سرکالی امیر اکف بر اساس آمارهای وزارت خارجه قزاقستان تعاملات دو کشور ایران و قزاقستان در سال 2015 میلادی یک میلیارد دلار بوده است.
 
وی افزود: ایران از کهن‌ترین تمدن‌های دنیا بهره‌مند است و جاذبه‌های گردشگری و هنری فراوانی دارد که راه‌اندازی این مسیر موجب جذب گردشگران قزاقستانی خواهد شد.
 
مدیر ایرآستانا در ایران و ترکیه گفت: در حال حاضر وزارت خارجه قزاقستان در حال مذاکره با ایران است که تسهیلاتی برای گردشگران قزاق ایجاد کند تا ویزای خود را در همین فرودگاه امام دریافت کند.
 
وی بیان کرد: جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری قزاقستان قطعاً برای ایرانیان جذاب خواهد بود.
 
مدیر ایرآستانا در ایران و ترکیه، گفت: مدت زمان پرواز بین تهران و آلماتی 3 ساعت و 15 دقیقه است که توسط هواپیمای امبرائر با 88 صندلی اکونومی و 9 صندلی بزینس کلاس است.
 
وی یادآور شد: 59 درصد سهام این ایرلاین متعلق به قزاقستان و 41 درصد آن در اختیار بخش خصوصی است.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار