«کمدی سیاه» در یک تماشاخانه خصوصی

نمایش «کمدی سیاه» با فضای کمدی به راحتی می‌تواند ذهن مخاطب را با فضای اصلی درگیر کند.

علی پیله‌ور کارگردان نمایش «کمدی سیاه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع نمایش گفت: داستانِ نمایشنامه در مورد مجسمه‌سازی به اسم «برندسلی» است. او به همراه نامزدش «کارول ملکت» منتظر یک خریدار آثار هنری به اسم «جورج بمبرگ» است. در همان شب قرار است با پدرِ نامزدش آشنا شود و به طور اتفاقی معشوقه‌یِ سابقش «کلی» نیز می‌خواهد به دیدنش بیاید. ماجرا وقتی آشفته‌تر می‌شود که برق خانه قطع می‌شود.

وی ادامه داد: من با بازنویسی نمایشنامه مخالفم به همین خاطر سعی کردم به متن پایبند باشم و همانطور که نوشته شده آن را به روی صحنه ببرم و شیوه‌ای اجرایی هم کاملا رئال است. همچنین نمایش 8 شخصیت دارد که هر کدام مربوط به یک طبقه اجتماعی است؛ بنابراین ویژگی‌هایی خاص خودشان را دارند.

پیله ور افزود: شخصیت اصلی نمایش هنرمندی ضعیف است. او تلاش می‌کند به دروغ خود را فردی بهتر نشان دهد. این شخصیت برای من بسیار جذاب بود چراکه به راحتی می‌توان در محیط پیرامونی‌مان نمونه‌های بسیاری از چنین افرادی را دید.

این کارگردان جوان خاطر نشان کرد:  ما تغییراتی داشتیم و مواردی را به متن اضافه کردیم تا به فضای کمدی مورد نظرمان دست یابیم. این نمایش به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد به راحتی می‌تواند ذهن تماشاچیان را با فضای اصلی درگیر کند.

گفتنی است؛ نمایش «کمدی سیاه» به نویسندگی پیتر شفر و کارگردانی علی پیله‌ور از 16 تیرماه در تماشاخانه پندار واقع در خیابان انقلاب با بازیگرانی چون علیرضا حسن‌پور، نرگس موسوی، مرجان جعفری، یوسف ملک زادگان، مریم امیری، علی پیله‌ور و حسن فضل الهی به روی صحنه می‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار