بهترین آب‌میوه‌ ها برای جذب ویتامین ها در بدن

در صورت مصرف آب‌میوه تازه، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری جذب بدن می شود.

بهترین آب‌میوه‌ ها برای جذب ویتامین ها در بدن
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آب‌میوه‌ تازه منبع عالی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ویتامین‌ها، آنزیم‌هایی را فعال می‌کند که به‌عنوان کاتالیست در هزاران واکنش‌ شیمیایی که در سراسر بدن رخ می‌دهد، عمل می‌کند. آنزیم‌ها انرژی تولید می‌کنند که برای عمل هضم،جذب و تبدیل غذا به بافت بدن لازم است. بدون ویتامین‌ها آنزیم‌ها نمی‌توانستند فعالیت کنند و زندگی کردن برای ما انسان‌ها ناممکن می‌شد.
 
*آب‌پرتقال-از بروز التهاب پیشگیری می‌کند:


مصرف چند لیوان آب‌پرتقال در روز، مانع بروز التهاب براثر مصرف یک صبحانه ناسالم می‌شود.علاوه بر آن احتمال آسیب‌دیدگی رگ های خونی را نیز کاهش می‌دهد.این تأثیرگذاری ناشی از میزان زیاد فلاوانوئید،رنگدانه گیاهی است که خاصیت ضدالتهابی دارد.
 
*لیموناد-با سنگ کلیه مقابله می‌کند:


نتایج بررسی‌های متعدد نشان می دهد که مصرف لیموناد با سنگ کلیه مقابله می کند.اگر مشکل سنگ کلیه دارید با مصرف روزی یک لیوان لیموناد می‌توانید تشکیل مکرر سنگ را تا 90درصد کاهش دهید.
 
*آب انگور-عملکرد مغز را افزایش می دهد :

این میوه منبع عالی انتوسیانین نوعی آنتی‌اکسیدان است که عملکرد مغز را بالا می‌برد.
 
*آب زغال اخته- لوله ادراری را سالم نگه می‌دارد:

آب زغال‌اخته که هر یک لیوان آن حاوی 45 کالری است، مانع از بروز عفونت‌های لوله ادراری می شود . همچنین سلامت قلبی عروقی را بهبود می دهد زیرا سرشار از فلاوانوئید آنتی اکسیدان است.
 
*آب سبزی‌ها:
 
گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن است که خطر بروز پروستات و سرطان های دیگر را کاهش می دهد.آب سبزی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد کانی است و فیبر موجود در آن فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.
 
*آب‌آلو - به سیستم هاضمه کمک می‌کند:

این آب‌میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان ، پتاسیم و فیبر است.علاوه بر آن خاصیت رونده نیز دارد که در تنظیم سیستم گوارشی بسیار مؤثر است.
 
*آب انار -سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با بیماری مقابله می‌کند:

آب انار از چای سبز هم آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد .این میوه که خاصیت ضدالتهابی دارد می‌تواند از بدن در برابر بیماری قلبی نیز محافظت کند.
 
منبع: سلامت نیوز
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار