اهواز؛

قدس نخستین قبله مسلمانان جهان

فلسطینی‌ها با دیدن راهپیمایی روز قدس برای مبارزه با صهیونیست‌‌ها روحیه می‌گیرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده خوزستان درمجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی بزرگ و جهانی روز قدس حامل یک پیام جهانی است که می‌گوید فلسطین تنها نیست و یک روزی همه مسلمانان جهان با حرکتی عظیم و خروشان به سمت بیت‌المقدس حرکت خواهند کرد و قدس را آزاد می‌کنند.

آیت‌الله محسن‌حیدری اظهار داشت: امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فلسطین و قدس را یکی از موضوعات مهم دنیای اسلام می‌دانستند و به صورت جدی برای رهایی این امت مظلوم از چنگال رژیم صهیونیسم تلاش می‌کردند.

وی افزود: قدس نخستین قبله مسلمانان جهان است و همچنین مردم مسلمان این کشور بیش از ده‌ها سال است که درگیر استکبار و ناعدالتی‌های دولت صهیونیسم اسرائیل و هم‌تبارانش شده‌اند و همین امر به عنوان یک فریضه الهی به همه مسلمانان جهان تکلیف می‌کند که در برابر ستم‌های ناروای رژیم غاصب اسرائیل احساس مسئولیت کنند.

نماینده خوزستان درمجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) درباره برچیدن نظام غاصب و جنایتکار اسرائیل عنوان کرد: امام راحل (ره) در بخشی از سخنان خود درباره نظام غاصب اسرائیل گفتند که "اگر همه امت اسلام به راه بیافتند و هرکدام یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزند آب اسرائیل را خواهد برد." و ایشان با برای نجات امت فلسطین فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن توطئه‌های دشمنان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و از آحاد مردم  خواستند تا با شرکت در راهپیمایی جهانی روز قدس با سردادن شعارهای ضد استکباری از فلسطین مظلوم حمایت کنند.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: با حرکت خروشان در روز جهانی قدس برای باری دیگر قدس و فلسطین بر سر زبان‌ها جاری می‌شود و احساس تکلیف و چاره‌جویی مردم بیشتر شده و در نتیجه تمامی توطئه‌های استکباری دشمنان اسلام نقش بر آب می‌شود.

وی راهپیمایی روز قدس را پیام‌آور همبستگی و وحدت بین امت اسلامی دانست و گفت: راهپیمایی بزرگ و جهانی روز قدس حامل یک پیام جهانی است که می‌گوید فلسطین تنها نیست بلکه یک روزی همه مسلمانان جهان که دل در گرو قدس دارند با حرکتی عظیم و خروشان به سمت بیت‌المقدس حرکت خواهند کرد و قدس را آزاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین با مشاهده راهپیمایی عظیم روز قدس مطمئن می‌شوند که تنها نیستند و با روحیه‌ی مقاومتی بیشتر از پیش به دفاع از کشور خود می‌پردازند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.