حبیبی: سوارکاری در 2 سال اخیر متحول شده است

عضو سابق تیم ملی سوارکاری می گوید در 2 سال اخیر اقدامات خوبی در سوارکاری انجام شده که پیشرفت این رشته را در پی داشته است.

حبیبی: سوارکاری در 2 سال اخیر متحول شده استبه گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  نورمحمد حبیبی از ۸ سالگی ورزش سوارکاری را شروع کرد و از سال ۱۳۴۶ در سن ۱۸ سالگی مربی یکی از باشگاه های سوارکاری تهران شد. او در سال ۵۱ به فرانسه رفت و به مدت ۳ سال دوره کورس را فرا گرفت و تنها سوارکار ایرانی بود که این دوره را به پایان رساند و بعد از آن ۲ سال دوره درساژ را در سوییس آموزش دید و سالها عضو تیم ملی پرش با اسب و درساژ بود و در رشته کورس اولین بار رکاپ کوتاه را وارد کشور کرد.

حبیبی درباره وضعیت کنونی سوارکاری کشور به خبرنگار ما گفت: از زمانی که خلیلی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته است، اقدامات خوبی برای سوارکاری انجام شده است. برگزاری مسابقات csi، حضور سوارکاران خارجی و اعزام سوارکاران داخلی به مسابقات و تورنمت های بین المللی از جمله این اقدامات است. باید بگویم سوارکاری ایران در مسیر پیشرفت است. 

وی افزود 2 سال قبل امکان شرکت سوارکاران ایرانی در مسابقات خارجی وجود نداشت. این موضوع باعث از دست رفتن انگیزه سوارکاران داخلی شده بود. حال با فراهم آمدن حضور سوارکاران خارجی در کشور و امکان حضور سوارکاران ایرانی درکشورهای دیگر، ذوق و شوق بیشتری برای ادامه کار به وجود می آید. 

پیشکسوت سوارکاری درباره حضور سوارکاران ایرانی در مسابقات گرجستان که اخیرا برگزار شده خاطر نشان کرد شراگیم حبیبی، حسن صفدری، رامین شهابی و نادعلی فرجامی در مسابقات گرجستان شرکت کردند. اسب هایی که در گرجستان در اختیار سوارکاران ما قرار گرفت، اسب های قابل توجهی نبودند اما با این وجود آنان توانستند نتایج بسیار خوبی کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار