اقتصاد مقاومتی و ورزش

اگر اقتصاد مقاومتی به درستی در ورزش پیاده سازی شود میتواند جنبه‌های مختلفی را حتی بیرون از بدنه ورزش، پوشش دهد.

اقتصاد مقاومتی و ورزشبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛اگر اقتصاد مقاومتی در ورزش به خوبی پیاده سازی شود میتواند در تمامی جنبه‌ها شرایط را برای ورزش کشور محیا کند ورزش ایران پر است از استعدادهای نهان استعدادهای که میتوانند ایران را بر بام قله‌ی ورزش جهان قرار دهند، اما وقتی با وجود بودجه‌های فراوان میبینیم که ورزشکاری که توانسته مدال‌های رنگارنگی در رقابت‌های بین المللی به دست بیاورد. مجبور است به خاطر گذرندن زندگی به کارهای مثل دست فروشی روی بیاورد متوجه میشویم که بودجه‌های فدراسیون‌ها در راه درست خرج نمیشوند.

اما اگر اقتصاد مقاومتی به درستی در ورزش پیاده سازی شود میتواند جنبه‌های مختلفی را حتی بیرون از بدنه ورزش، پوشش دهد.

اقتصاد مقاومتی یک پیشگیری و درمان برای این برنامه‌ها و یک آنتی‌تز بوده که سبب رشد و کاهش آسیب‌پذیری کشور
می‌شود. این برنامه سعی در اصلاح زندگی آحاد افراد جامعه و اصلاح تصمیم‌گیری‌ها وسیاست‌های اقتصادی و اجتماعی تصمیم‌گیران و مجریان و ناظران قانونی دارد و باید از تک‌تک افراد شروع شود. می‌بایست بازدهی هر یک از ما به عنوان یک سرمایه ملی افزایش و هزینه‌های هر کدام از ما کاهش یابد. اقتصاد مقاومتی، یک راهبرد استراتژیک در مسیر توسعه اقتصادی است که می‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را تقویت و آن را در برابر فشارهای خارجی مصون کند. اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

حال با توجه به تعریف اقتصاد مقاومتی میتوان گفت ورزشی که با این سیاست انقلابی در هم آمیخته شود میتواند جنبه‌های زیر در بر بگیرد

یجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم

 تولید کالاها، تجهیزات و مکمل های غذایی در ورزش

 صادرات کالاها و خدمات ورزشی (تجارت بین الملل)

 رونق گردشگری و توسعه بازارهای محلی از طریق حوادث ورزشی

 تبلیغات، انتشارات

 ایجاد تاسیسات و امکانات گسترده ورزشی

 مسائل فرهنگی و امنیتی

افزایش رفاه عمومی و سرمایه اجتماعی و انسانی در جامعه

مدال های دریافت شده در المپیک (شهرت بین المللی)

در همه نقاط دنیا ورزش  های پر طرفدار باعث درامدزایی در حوزهای زیادی میشوند و شاید این درامد زایی بخاطر برنامه ریزی‌های درست باشد اقتصاد مقاومتی نیز همین رویه را دنبال میکند و اگر به درستی در ورزش پیاده سازی شود قطعا نتیجه خوبی را به همراه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۰ تير ۱۳۹۵
vaqhean aly lezat burdim
آخرین اخبار