تاسیس مدرسه سوارکاری در استان آذربایجان شرقی

رئیس هیات سوارکاری استان آذربایجان شرقی از افتتاح مدرسه سوارکاری در این استان خبر داد.

محمد علی جاویدی رئیس هیات سوارکاری استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران با اظهار داشت:6 سال است در هیات استان فعال هستم و نزدیک 5 ماه است مسئولیت هیات را بر عهده گرفته ام. با توجه به محدوده جغرافیایی و اسب هایی که در استان وجود دارند، حدود 39 باشگاه سوارکاری و 12 مرکز پرورش اسب و اصلاح نژاد در تبریز،مراغه، جلفا و مرند فعالیت دارند.

وی درباره فعالیت های هیات آذربایجان شرقی اضافه کرد: از جمله فعالیت های اخیر برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر بود. این جشنواره در سطح کشور بی نظیراست و حدود 20 سالی است هم زمان با کوچ ایلات و عشایر برگزار می شود. یکی ازبهترین بخش های جشنواره اسب سواری عشایر با اسب های بومی است و جالب ترین قسمت چابک سواری بانوان ایلات با لباس های محلی است.

جاویدی خاطر نشان کرد:با تفاهم نامه ای که با مرکز فنی و حرفه ای انجام داده ایم، مجوزهای لازم برای تاسیس مدرسه سوارکاری در استان کسب شده است و به زودی مکان آن جانمایی می شود. پذیرش دانشجو در این مدرسه به صورت ترمی خواهد بود. از جمله سرفصل های آموزشی مدرسه سوارکاری آموزش مقدماتی و پیشرفته سوار، پرورش اسب، اصلاح نژاد و ... خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.