اصفهان؛

مهار تورم با رکود

دولت تورم را با رکود مهار کرده و گره بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم باز نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت در مهار تورم موفق بوده اما به‌قیمت رکود، تصریح کرد: هرچند دولت تورم را با رکود مهار کرده اما گره بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم باز نشده است.

فولادگر با اشاره به اینکه اکنون مردم این کاهش تورم را به‌دلیل رکود در معیشت زندگی‌شان احساس نمی‌کنند، اضافه کرد: برخی بازاریان معتقدند اگر بازار و کسب و کار بچرخد می‌توان تورم را تحمل کرد.

وی تاکید کرد دولت نرخ ارز را ثابت نگه داشت و آرامشی را در جامعه حاکم کرد، اما متأسفانه این آرامش با رکود همراه بوده و آرامشی که در آن فعالیت اقتصادی وجود نداشته باشد فایده‌ای هم ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون 3 راهکار برای خروج از رکود گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی، اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و رفع موانع تولید از جمله این موارد است.

وی پیرامون کاهش نرخ تسهیلات بانکی از سوی دولت افزود: موافق این کار دولت هستیم اما متأسفانه دولت 18 درصد اعلام می‌کند ولی در عمل همان 26 درصد و حتی بالاتر می‌شود، سپرده کردن پول و بلوکه کردن بخشی از پول نیز از جمله دلایل این امر است.

مجلس دهم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به‌گونه‌ای شکل گرفت که جریان‌های سیاسی در آن برابر خواهند بود، جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هرکدام نزدیک به 120 نفر عضو در مجلس شورای اسلامی دارند.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه در ترکیب مجلس دهم تخصص و تنوع به‌خوبی مشهود است، بیان کرد: در این دوره، بیش از 100 نفر از نمایندگان دکترای تخصصی دارند.

فولادگر گفت: با توجه به تنوع، تخصص و سلایق زیادی که در مجلس دهم وجود دارد این موضوع در شروع مجلس کار را مشکل می‌کند، هر چند سال نخست مجلس سالی برای تجربه‌اندوزی نمایندگان است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.