تأسیس 12 صندوق سرمایه‌گذاری 2030/همایشی از جنس کلاهبرداری

تأسیس 12 صندوق سرمایه‌گذاری 2030 و انعقاد قرارداد موسسه رازی با کارگروه زیست فناوری از جمله اخبار معاونت علمی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تأسیس 12 صندوق سرمایه‌گذاری 2030، پیوستن 26 شرکت دانش‌بنیان به فهرست فعالان مجاز اقتصادی و انعقاد قرارداد موسسه رازی با کارگروه زیست فناوری از جمله اخبار معاونت در هفته گذشته بود.

پیوستن 26 شرکت دانش‌بنیان به فهرست فعالان مجاز اقتصادی
سید محمد صاحبکار خراسانی مدیر مؤسسات شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری گفت: معاونت علمی در حمایت از شرکت‌های داشن‌بنیان متأسفانه کمترین اولویت‌ها را به خود اختصاص داده و ما سعی می‌کنیم بنابر تأکید فرمایشات مقام معظم رهبری از شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی داشته این معاونت با گستره حمایتی چندین شرکت فعالیت می‌کند و سعی در ارائه تحصیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

لزوم بهینه سازی انرژی با توجه به پتانسیل بالای آن در کشور
یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری گفت: با تولید و پخش گازهای گلخانه‌هایی و سایر آلاینده‌های هوا، آب و زمین همراه است و هر گونه کاهش در مصرف انرژی با محدود کردن تخریب منابع و همچنین کنترل و کاهش تولید و پخش آلاینده‌های زیست محیطی همراه است و  پتانسیل بهینه‌سازی انرژی مانند کل جهان قریب به 7 میلیارد تن معادل نفت در سال برآورد می‌شود درحدود 30 برابر مصرف انرژی اولیه در کشور ما به شمار می‌رود.

تأسیس 12 صندوق سرمایه‌گذاری 2030
سورنا ستاری‌ معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: صندوق‌های 2030 یکسری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر است که باعث فرهنگسازی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مسئله ایجاد طرح‌های پژوهشی و فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید در کشور بدون متکی بر پول نفت روی به ایجاد کار آفرینی و اشتغال در بین جوانان کرد تا وابستگی کشور به نفت از بین برود. 

تمدید مهلت ثبت نام رساله های دکتری در صندوق حمایت از پژوهشگران
نصرت الله ضرغام مدیر صندوق حمایت هاز پژوهشگران و نوآوران معاونت علمی و فناوری  گفت: زمان فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری با ایام امتحانات مواجه است و بنا به درخواست متعدد دانشجویان ارسال مدارک دانشگاهی در جهت حمایت از رساله های دکتری تمدید شد و دانشجویان مقطع دکتری می توانند، تا 15 تیرماه 95 طرح‌های خود را به همراه فرم ثبت نام به آدرس این صندوق ارسال کنند. 

همایشی از جنس کلاهبرداری
پرویز کرمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: متأسفانه اخیراً همایشی تحت عنوان مجمع مدیران دانش‌بنیان برگزار شده که از  افراد  شرکت کننده مبالغی  اخذ شده که این مسئله هیچ گونه ارتباطی به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ندارد و به کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌شود در این گونه مراسم‌ها شرکت نکرده و پولی به حساب آنها واریز نکنند.

ایجاد ثروت با همراهی علم و تجربه
حمیدرضا معصوم‌زاده مخترع برگزیده جشنواره رویش گفت: گسترش و توسعه حوزه اختراعات کاربردی نیازمند حمایت جدی همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط است و حمایت‌ها باید در سازوکار مشخص و از اختراعاتی با معیارهای معین صورت گیرد به طوری که راه‌های رونق عرصه اختراعات، کنترل واردات بوده و این کار کمک بزرگی به تولیدات و اقتصاد کشور کردو  بومی سازی را ترویج داد.

انعقاد قرارداد موسسه رازی با کارگروه زیست فناوری
بهمن عابدی کیاسری نائب رییس کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: از اقدامات مهم کارگروه در سال گذشته کمک به استقرار 36 شرکت فناور در حوزه واکسن های انسانی، دام، طیور در مرکز رشد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بود که در سال گذشته  این ستاد به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان جدید در حوزه واکسن های انسانی و دامی به موسسه رازی کمک بزرگی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار