رنگ‌های جذابی كه هم مجاز و هم غیرمجازند

مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو استفاده از رنگ‌های مصنوعی در بستنی و آبمیوه ها را در كل غیرمجاز خواند.

رشیدی مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بستنی‌های میوه‌ای باید از رنگ هایی با ماهیت میوه‌ای یا غیر میوه‌ای طبیعی همچون پودر چقدرقند، زعفران، قهوه و شكلات استفاده شود. 

وی عنوان كرد: استفاده از رنگ‌های سنتتیك كه به صورت شیمیایی ساخته می‌شوند، در فرآورده هایی همچون بستنی، به كلی غیر مجاز است چرا كه وجود این رنگ‌ها به هر میزان، مضراتی برای مصرف كننده به همراه دارد. 

رشیدی با بیان اینكه نوع این رنگ‌های مصنوعی در طیف‌های رنگی مختلف، متفاوت است، ادامه داد: استفاده از هفت رنگ سنتزی در نوشابه‌های گازدار مانعی ندارد، حد مجاز آن در استاندارد كشور تعریف شده و در مقابل استفاده از این رنگ ها در آبمیوه‌ها یا نوشابه‌های بدون گاز غیر مجاز است.

مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افزود: علت استفاده از این رنگ‌ها هزینه پایین و پایداری بالای آنها است. برای تولید یك كیلو رنگ طبیعی، یك تن میوه استفاده می شود اما این شرایط با مقدار بسیار كم تری از رنگ های مصنوعی فراهم می‌شود.

رشیدی تصریح كرد: رنگ‌های طبیعی در مقابل آفتاب پایداری كمی دارند و جذابیت خود را از دست می‌دهند. از طرفی مشتری بستنی‌های میوه‌ای كودكان هستند، بنابراین ایجاد جذابیت در این محصولات سود بیشتری به همراه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار