دخل و خرج خانوار کارگری با هم می خواند؟

کارشناسان اقتصادی و بازار کار معتقدند که سال‌های متمادی است اوضاع حقوق و دستمزد نیروی کار خراب شده و دخل و خرج بویژه در خانوارهای کارگری با هم همخوانی ندارد.

دخل و خرج خانوار کارگری با هم می خواند؟به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تامین معاش و تنظیم دخل و خرج بزرگترین و مهمترین چالش‌ خانوار ایرانی در چند سال اخیر بوده؛ البته این مسئله برای اقشار ضعیف و کم درآمد که روزها را با سختی پشت سرمی گذارند، جان فرسا تر است و در این میان افزایش سالیانه و یا دوره ای هزینه ها بر زندگی قشر کم درآمد و کارگری تاثیر بیشتری می گذارد.

برپایه این گزارش با وجود آنکه دولت هرماه خبر از کاهش نرخ تورم می دهد اما رشد هزینه ها متوقف نشده و آمار ها هم حاکی از هماهنگ نبود دخل و خرج  قشرکم درآمد است، بطوریکه طبق محاسبات مرکز آمار و بانک مرکزی از وضعیت هزینه‌های خانوار برمبنای بُعد خانوار ۳.۴۴ نفر، هزینه ۲۳قلم اصلی خوراکی در ماه به ۶۷۴۸۳۳ تومان و کل هزینه خانوار کارگری نیز به ۲۷۴۴۰۰۰ تومان رسیده؛ این درحالی است که نمایندگان کارگران، سبد معیشت خانوار 4نفره شهری را که شامل هزینه های ماهیانه مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و حمل و نقل می شود را چیزی حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام می کنند.

لازم به ذکر است که حداقل دستمزد امسال مشمولان قانون کار تنها ۸۱۲ هزار تومان تعیین شده و طبق گفته مقامات کارگری  ۷۰ درصد مشمولان قانون کار به همین میزان دستمزد دریافت می کنند و این یعنی شکاف عمیقی بین درآمد و هزینه ها وجود دارد.

در این میان کارشناسان اقتصادی و بازار کار نیز معتقدند که سال‌های متمادی است که اوضاع حقوق و دستمزد نیروی کار خراب شده و شوک‌های هزینه ای سال‌های اخیر در اثر اجرای نادرست هدفمندی یارانه ها، به شکاف بیشتر هزینه و درآمد خانوار و به ویژه کارگران کم درآمد دامن زده است.

***آمارها چقدر با قیمت بازار جور در می آید

اگر متوسط ماهانه مصرف گوشت قرمز یک فرد را یک کیلو به ارزش 34 هزار تومان ، مرغ 2 کیلو به ارزش 16هزار تومان، برنج 4 کیلوبا قیمت متوسط هر کیلو 8000 تومان  به ارزش حدودی  32هزار تومان، نان 20 عدد به ارزش متوسط 20 هزار تومان وهمچنین میزان مصرف میوه و سبزیجات یک فرد در ماه  را به ارزش حدودی 40 هزار تومان در نظر بگیریم.

علاوه بر این میزان هزینه پرداختی برای لبنیات (ماست، شیر، پنیرو...) و تخم مرغ را چیزی حدود 30 هزار تومان در نظر و سایر اقلام فرعی مورد نیاز یک فرد (ماکارانی، قند ،شکر و ...) درماه را 40هزار تومان در نظر بگیریم مجموع آنچه گفته شد به عدد 212 هزار تومان می رسد و بر این اساس متوسط هزینه اقلام خوراکی ضروری برای یک خانواده چهارنفره در ماه معادل 848 هزار تومان می شود؛ جالب است که حتی این عدد از حقوق مصوب قانون کار بیشتر است در حالیکه این میزان یک سوم مخارج خانوار را تشکیل می دهد و یک کارگر برای تامین سایر مخارج خود از جمله تهیه مسکن، هزینه تحصیل فرزندان، قبوض آب و برق، حمل و نقل، درمان، تفریحات و سفر باید حتما شغل دومی داشته باشد و یا اینکه سایر اعضای خانواده نیز شاغل باشند.

دولت همواره معتقد است که  به دنبال بهبود سطح کیفیت زندگی مردم و کاهش هزینه های خانوار بوده و کاهش نرخ تورم نیز با این هدف اجرایی شده اما باید دید در عمل چه میزان بر قدرت معیشتی اقشار ضعیف جامعه افزوده می شود و فاصله طبقاتی که طی سال های اخیر سر به فلک کشیده چه زمانی به حد معقول خواهد رسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۵
سلام درکشور ما وقتی کارگری حقوقش را میگیرد اول از همه مالیات ازش کسر میشه ولی برای کسانی که حقوق میلیونی میگیرن مالیاتش بخشوده میشه ودر ادامه این میلیونرها هستن که از بهترین امکانات دولتی وعمومی استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ تير ۱۳۹۵
باسلام
به کارگران نمایندگی خودرو ها نیز فکر کنید با ماهی 200تا300 هزار بدون بیمه کار میکنند وبارزسی اداره کار فقط میایند وحق شان را از صاحب نمایندگی میگیرند وکسانی که در این شبکه کار میکنند
انگار اتباع خارجنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۵
با حقوق های میلیاردی می سازد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ تير ۱۳۹۵
با این وضع سکته نکنیم خوبه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگر؟خنده داره والا.اونیکه حقوق میلیونی میگیره میاد برای کارگر دستمزد تعین میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام.
به نظر شما با این اوضاع اقتصادی، اصلاً جای سوال است که ایا دخل و خرج کارگران می سازد یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا حالا نشده هنوز شرمنده زن و بچه بشند تا بفهند دخل و خرج به هم می خوره یا نه...
این مسولان از کجا آمده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
تا بحال هرچی بوده فقط شعار دیدیم موقع عمل ک میشه همه چی فراموش میشه خوبه مسئولان یخورده بفکر مردم هم باشن.یارانه رو میدن از اونور پول اب و برق و گاز اینقد زیاده ک باید یچیزی هم از جیب گذاشت روش حالا بقیه خرج و مخارج جای خود داره که واقعا من یکی کم اوردم ادم روزی ده بار میمیره و زنده میشه زیر این افتاب و گرمای شدید خوزستان واقعا ادم الان بمیره بهتره تا اینکه اینقد زجر بکشه،بعد کارشناسا تازه فهمیدن دخل و خرجمون باهم همخونی نداره.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ تير ۱۳۹۵
فعلا پولها و حق کارگران را مدیران با حقوق میلیونی میخورند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ار این بحثها زیاد میکنند اما در عمل هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
وقتي وعده هاي غذائي شون رو با نون و رب سر كردن اون موقع بفكر ميان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من مجردم باقانون کار هشتصدوبیست تومن میگیرم نمیتونم ب زور خرجی خودمو درمیارم وای ب حال اونیکه متاهل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
زندگی مزخرف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
تا موقعی که بخواد حقوق کارگر بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کنه همینه .آخه یکی به این بیسوادا بگه وقتی نرخ تورم ده درصده این ده درصد در هزینه زندگی دو میلیون میشه دویست هزار تومن یعنی هزینه زندگی دویست هزار تومن اضافه میشه ولی حقوق که پونصد هزار تومنه ده درصد میشه پنجاه هزار تومن .یعنی کارگر هر سال به نسبت هزینش اضافه میشه تا جایی که حقوق یک ماهش هزینه یک روز رو هم تامین نمی کنه چه به ماه و هفته .اگه اینجور پیش بره تا یکی دو سال دیگه ما کارگران حتی نون خالی هم نمیتونیم بخوریم.
-
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
نه به نه بخدا کدام دخل خرج بهم می خواند حقوق که از 1500 هزار بالا رفت این هم با کلی رنج وزحمت باید مالیات بدهیم و اقا زاده ها با حقوق بالای 75 میلیون نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
حالا اینا هیچی باز جای شکر داره ...کارگرهای ساختمومنی هووف دورور ما پره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
بیکاری بیداد کرده به داد مردم برسید کلافه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من پیشنهاد میکنم که بجای افزایش حقوق کارگران که هر ساله نزدیک عید انجام میشه و نمیدونم کی باب کرده که رسانه ای هم میشه!؟... دولت قدرت خرید کارگران را افزایش دهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
وای وای وای وای وای وای ؟باید کارگر باشی بچه ات یه چیزی بخواد ونتونسته باشی برایش فراهم کنی تا اون موقع کارگر را درک کنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
دوستان خداقوت بعد از چند سال در منطقه ما یک نفر از خدا بی خبر پیدا شد و کارخانه سیمانی با دریافت کلی بودجه از بیت المال ساخت و کلی وعده وعید به مردم ومسعولین منطقه ولی بعد از افتضاع کارخانه باحداقل دست مزد ان هم چند ماه یک بار و برخورد با کارگر مثل برده به هر کدام از رجال مملکتی هم که اعتراض میکنیم میگن برین خدا را شکر کنید یک بار هم برای رضای خدا هیچ کس نگفت حق با کارگره خدا باعث وبانی اش را لعنط کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
واقعا به قشر كارگران بي دفاع ظلم ميشه يكي هم نيست به دادمون برسه روز به روز اوضاعمون بدتر ميشه خدا به دادمون برسه وگرنه............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
وقتي كه خودتون همه چي رومي دونيد چرا دوباره اعصاب كارگر بدبخت رو خراب ميكنيد نمونه خودم كه هرچي در ميارم بايد بره برا قسط وبدبختي تا كي بايد قشر كارگري بدبخت باشه بعد انتظار داريد جوانان ازدواج كنن كدوم يك از مديران با ماهي 1300 ميتونه زندگي كنه بگيد.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام.متاسفم برای دولت که هیچ موقع به داد این کارگر نمیرسه فقط حرف حذف حرف حرف......
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگر بدبخت هر روز مرگ رو آرزو میکنه شاید تنها آرزویی باشه که بهش برسه. کجان این از خدا بی خبرا زمانی که زن جوان با دیدن تاولهای پای شوهرش با سوختن پوستش شب و روز اشک میریزه. آخرسرهم نه درآمد درست و حسابی نه امنیت شغلی و نه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
چراهمش شعار میدهید لطفا واقعا به قشرکارگر و درکل مستضعف رسیدگی کنید (البته از کسانی که حقوق های نجومی میگیرند وبالا دستهایشان که تایید میکنند مطمعنا کارگر براشون پشیزی ارزش نداره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
درایران فقر وبیکاری وظلم به کارگر بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خدایی الان محل کارم هستم 600تومن حقوق میگیرم بدونه گوچکترین امتیاز مثل بیمه عیدی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من یه کارگر خیاطی مانتو هستم.قیمت دوخت هر مانتو تقریبا مدلدار 9000 تومانه در صورتی که همون مانتو حداقل 120000 به بوتیک فروخته میشه.بوتیک هم طبق هزینه کرایه مغازه و پول برق و آب و.... مانتو رو به قیمت حداقل 200000 میفروشه.تنها کسی که زحمت کار رو میکشه و به حقش نمیرسه کارگره.کارگر اسمش با خودشه.همه شغل ها هم همین وضعیتو دارن.همینطور میشه که فاصله بین فقیر و غنی روز به روز بیشتر میشه.ما هم از روی ناچاری مجبوریم.خدا کنه یه فرجی بشه کارگر به حقش برسه و اینقدر توسری نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اینا همش بهانه است که کارفرما زیر بار نمیره . چراکه درجاهایی هم کا کارفرما خود دولت هست هم فکری به حال کارگر نمیشه . ما کارمندان قرارداد کار کارگری هستیم با مدرک لیسانس و با کارمندان رسمی حداقل 2 میلیون تومان اختلاف داریم کو بقیه مزایاش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
بنظر بنده افزایش چند درصدی حقوق کارگران درسال جدید هیچ تاثیری بر اوضاع کارگر بدبخت ندارد چون با افزایش چند درصدی حقوق همه چیز ازجمله مواد غذایی .اب برق گاز تلفن مالیات کرایه اجاره و .... افزایش بیشتری نسبت به افزایش چند درصدی آن حقوق کارگر دارد پس نتیجه میگیریم با افزایش حقوق کارگر همه چیز به طورصعودی افزایش می یابد.پس وضعیت کارگر نسبت به قبل بدتر هم خواهد شد.
کارگر یعنی بیل و کلنگ.یعنی بدبخت روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ناراحت نباش داداش قرار سال بعد 0/12هزارم درصد به حقوق کارگران اضافه کنن بعد 30درصد مدیران ازشون مالیات بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
بنظر بنده افزایش چند درصدی حقوق کارگران درسال جدید هیچ تاثیری بر اوضاع کارگر بدبخت ندارد چون با افزایش چند درصدی حقوق همه چیز ازجمله مواد غذایی .اب برق گاز تلفن مالیات کرایه اجاره و .... افزایش بیشتری نسبت به افزایش چند درصدی آن حقوق کارگر دارد پس نتیجه میگیریم با افزایش حقوق کارگر همه چیز به طورصعودی افزایش می یابد.پس وضعیت کارگر نسبت به قبل بدتر هم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ما که دستمون به سران مملکت نمیرسه درد دلمونو بگیم
ای کاش حضرت اقا این نظراتو بخونن
خودشون یه اقدام انقلابی انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اخه با این اوضاع میشه زندگی کرد من با همین حقوق دلمو خوش کردم تا اینکه فهمیدم مدیران مملکته من چقدر حقوق میگیرن دیگه زندگی برام یه کابوس شده
چه فایده از یه جا برمیدارن میزارنشون یه جای بهتر میگن استعفا داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
میگن آدم های بزرگ تو سختی بزرگ شدن. ولی به نظر من این ها سختی نیست عذاب تازه آخرش هم هیچی به هیچی........
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
میدونید جمعیت کارگران با خانواده های آنها چند نفره؟
بالای 40 میلیون نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام.چ عجب یادتون افتاد.از اول این ماه ک بیشترین روزه بگیر هم تو همین قشر کارگراوجود داره ی بار نگفتین ک ی کارگر چی بزاره تو سفره افطارو سحر بچه هاش.بقیه روزا رو باز میشه ی آبدوغ یا نون خالی بده ولی ۱۷ساعت میشه با این چیزا روزه گرفت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگرجماعت همیشه بدبخته با 812تومان باید برج 500کرایه خونه بده قسط وام برای جورکردن پیش خونه بده قبوض اب برق گاز تلفن پرداخت کندمهمانداری کنه بچهاشو بفرسته مدرسه هرروزمدرسه پول اضافه میخواد لباس بچه هست خوردخوراک هست و مسافرت پیشکش حالا شما مدیر کارگری که ان بالا نشستی پول کلان میگیری جرعت حرف زدن را نداری تولاک خودتی دیگه بسه یه فکری کن این حقوق فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
همه گارگرها نیازمند شغل دوم و سوم هستند چون حقوق پاینه اگه حقوقها به اندازه خرج و دخل باشه ان وقت هرکی یک شغل بسشه و شغل های دوم و .. میمونه برای جونای عزیز بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
همه گارگرها نیازمند شغل دوم و سوم هستند چون حقوق پایینه اگه حقوقها به اندازه خرج و دخل باشه ان وقت هرکی یک شغل بسشه و شغل های دوم و .. میمونه برای جونای عزیز بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
عمرمون تباه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من با هشتصد تومن قسط درامد یه تومن به احتساب اضافه کار تازه با چندر غاز که تهش میمونه یه زندگیو میچرخونم
کی وکجا چرخمون بزنه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من با هشتصد تومن قسط درامد یه تومن به احتساب اضافه کار تازه با چندر غاز که تهش میمونه یه زندگیو میچرخونم
کی وکجا چرخمون بزنه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
معلومه که از حال کارگرا خبر ندارن اینا همش حرفه هیچ اتفاقی برای اقاییون نخواهد افتاد تازه یه پست بالاتر هم بهشون میدن با حقوق بیشتر و البته هیچ اتفاقی به حال کارگران هم نخواهد افتاد تنها شاید وضعشون از این هم که هست بدتر بشه حداقل از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کسی به فکر کارگر نیست ،کارگر سالی یه بار اونم توی تقویم ها هست نه توی عمل ،،،،،،هرکی به فکر جیب خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خیلی مسخره هست هر کارگر ماهی20 عدد نون یعنی روزی 1.4نون کارگر بیچاره صبحانه . نهار . شام را با نون میخوره کارشناس باید کارگر باشه و گرنه درد کارگر رو متوجه نمیشه.
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
با کدام قانون و با چه عدالتی نیروهای زحمت کش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی را تبدیل کرده اند به نیروی شرکتی ؟؟؟ و هیچ کس هم پاسخگوی این ظلم آشکار نیست . آیا مسلمان در ماه خدا دل برادران خود را اینگونه به دست می اورد ؟ ولله که این رسم مسلمانی و شایسته مملکت ایران نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
لطفا انقد 812 تومان رو به زبون نیارید مسولین فکر میکنن اونم زیاده دنبال بهونه میگردن که از اون 812تومن هم یه چیزی کم کنن واسه خودشون بردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خوبه ممنونم برای کشف بزرگتون، جایزه نوبل ر باید به کارشناس تون بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خوبه ممنونم برای کشف بزرگتون، جایزه نوبل ر باید به کارشناس تون بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
این گزارش تازه به بخشی از واقعیات اشاره میکند . اوضاع اقتصادی خانوار بدتر از این حرفاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
با سلام
وقتي تو جامعه اي كه همه مديران و مسئولين شون حقوق هاي نجومي مي گيرن چطور ميخوان بفهمن كه قشر كارگر و كارمند چي ميكشن يا روزارو چه جوري سپري مي كنن، تو جامعه اي كه رانت بازي انجام ميدن كه بشن سرمايه دار بعدش شركت مي خرن تا تقي به توقي تو درآمدشون اتفاقي ميوفته شركت چندين ساله رو به راحتي تعطيل مي كنن و كارگراي مظلوم رو بدون توجه به خانوادهاشون اخراج مي كنن حالا اين ميشه سرانجام كار كه كارگر بايد 800 هزار تومن حقوق بگيره.
Australia
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خدا ریشه ظلم نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
تیتر های خبری که مربوط به درآمد ماهیانه افراد می شود تا این حد مختلف در یک مرز و بوم، واقعاً عجیبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارشناسان اقتصادی معتقدند......
پس بالاخره به نتیجه رسیدن.. عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
خدا از سر ظالما نگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ناشکری نکنید وجدانن
نمایندگان مردم وقتی برا دفاع از حقوق کارگر ندارن
خدا ب زمین گرم بزنه تمام کسانی رو ک حق کارگرو بالا میکشن
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۹۵
نمایندگانو ما انتخاب کردیم که چیکار کنن پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
واقعا که دست مسئولین درد نکنه
آخه مدیری که حقوق چند ده میلیونی دار از حال روز مردم کجا می تونه خبر داشته باشه
آقای وزیر برا دیر پرداخت قبوض جریمه تعیین می کنه آخه عزیز دل کسی برا پرداخت نکردن حقوق کارگری ما بهمون دیرکرد میده؟ راستی آقای وزیر کارشناس ارشد بیکار تو خونه دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
آخه مدیری که حقوق چند ده میلیونی دار از حال روز مردم کجا می تونه خبر داشته باشه
آقای وزیر برا دیر پرداخت قبوض جریمه تعیین می کنه! آخه عزیز دل کسی برا پرداخت نکردن حقوق کارگری ما بهمون دیرکرد میده؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ تير ۱۳۹۵
از این حرفهاخیلی میزنند قشر کارگر که خودم با ۵۸سال سن که از ۹سالگی کارکردم یکی ازانها هستم هرکه بیاد روی کار جیب خودش را پرمیکند هیچکس بفکرکارگر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
از وضع کارمندان هم بگویید اونا هم وضعیت بهتری ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارمند کجا مثل کارگر است؟؟؟ کارمند دربرابر کارگر اربابی است برای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ببین اوضاع چقدر خراب که مردم ارزوی داشتن همون 812تومن رو دارن واقعا قشر ضعیف جامعه دارن به سختی زندگی میکنن و هیچ کس هم به فکر نیست انگار این قشر جزیی از این مملکت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ببین اوضاع چقدر خراب که مردم ارزوی داشتن همون 812تومن رو دارن واقعا قشر ضعیف جامعه دارن به سختی زندگی مبکنن و هیچ کس هم به فکر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من بعنوان یک کارگر شخصا ارزوی مرگ رو میکنم تحمل این سختی ها برایم غیر ممکن است خدایا فقط تو به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام. از شما خواهشمندیم در خصوص تعدیل 1000 نفر از نیرو های کارخانه فولاد شاهین بناب آذربایجان شرقی و عدم پرداخت حقوق معوق یک ساله ایشان اطلاع رسانی کنید. من خودم نیروی اونجا نیستم اما با وضعیت معیشتی خانواده هایی که درگیر این کارخانه هستند آشنام. بسیار ممنون از شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کارگران اهميتي براي دولت ها ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
فقط حرف میزنن کسی عمل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
باید یه پولی واسه حقوق رییس ها بمونه
ول کنین کارگر کیلو چند؟
کارگرها باید جگرشون دربیاد تو سرما و گرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
این ها همش حرف است.کو عمل که کمک کنه با قشر کارگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ماهی یک کیلوگرم گوشت؟؟؟؟
شما بگید سالی یک کیلوگرم گوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام، ما آرزوی داشتن همین حقوق به صورت ثابت و ماهیانه رو داریم،
من فرزند کارگر ساختمانی فصلی هستم که میانگین درامد سالانه ی ما به این عدد هم نمیرسد ،812 هزار تومان ثابت پول خوبی است میشه زنده ماند
ما چهار نفری هستیم من و یه خواهر کوچکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام، ما آرزوی داشتن همین حقوق به صورت ثابت و ماهیانه رو داریم،
من فرزند کارگر ساختمانی فصلی هستم که میانگین درامد سالانه ی ما به این عدد هم نمیرسد ،812 هزار تومان ثابت پول خوبی است میشه زنده ماند
ما چهار نفری هستیم من و یه خواهر کوچکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اصلا کار هست که ماهی ۸۱۲هزار تومن هم کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
شمافعلا جلوی حقوق های نجومی رابگیرید کارگرهاپیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
دولتی که مدیراش حقوق چند ده میلیونی میگیره که به فکر مردم نیست خودشون نشستن باهم پول بیت والمال رو بین خودشون تقسیم کردن دارن میخورن مردم بدبخت و کارگرا هم که اصلا واسشون مهم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
آره باباول کنید کارگرها .من کارکر میشناسم سه برابر مدیرای این مملکت سواد داره ،داره با ۸۰۰تومن زندگی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
همیشه به کارگر و درکل به مستضعف جماعت ظلم شده و میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام ما کارگرها فقط مشکل پولی نداریم مشکل بیمه.مشکل امنیت شغلی.وهزار مشکل دیگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
در عوض مدیر که یا تلاش بی وقفه در خصوص در آوردن آمار دقیق 12درصدی حقوق کارگران حدود چندین ماه کار میکنند حقوق مزایایی خود را تمام کمال دریافت میکنند تازه از قرار داد های یکسال صحبت نکردید که یک کارگر در یک کارخانه هر سال همان پایه حقوق را دریافت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
وقتی خود رسانه ها که از قشر کارگر و کارمند هستند هیچ صحبتی انجام نمیدن چه توقعی از مسئولان دارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سالیان ساله دولت کارگرو فراموش کرده اینه همش حرفه تورم پایین اومده ولی هزینه ها هروز زیاد میشه اخه ماهی با ۸۰۰۰۰۰ تومن چیکار میشه کرد ما داریم با این حقوق فقط زنده میمونیم وزندگی نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اگه دولت یکم از فیش های حقوقی بانکی ها رو کم می کرد به جاش به کارگرای زحمتکش می دادن خیلی خوب میشد چون کارگرا ستون اصلی اقتصاد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
تو رو به خدا قسم اوضاع کسب و کار رو درست کنید. بیکاری بیداد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کشاورزانی که در استان خوزستان هستند با رسیدن محصولاتشان قیمت آنها خیلی پایین آمده ودچار خسارت های سنگین شده اند چرا ؟مگر دولت خبر ندارد که کشاورز چقدر هزینه کرده است البته در این روزگار اگر بخوای جایی استخدام بشی باید از طریق بند پ باشد وکسانیکه که پارتی ندارند سرگردانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۵
در ضمن پرداخت نشدن به موقعه حقوق و معوقات کارگران را هم به مطلب فوق اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
چه عجب یادی از اوضاع کارگری کردیید و کجاست گوش شنوایی که درد این قشر مظلوم وزحمتکش را بشنود و قدمی بر ای حل مشکلات انان بردارد
Germany
فرهاد
۰۸:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
یک خانواده 4 نفری در ماه دو کیلو مرغ و چهار کیلو برنج میخوره؟ واقعاً با چه منطقی هزینه شیر و لبنیات و پنیر یک خانواده رو در ماه سی هزار تومان محاسبه کردید.فراموش نکنید پنیر کیلویی دوروبر 25 هزار تومنه.با این حساب و کتابها که باید آمار بچه ها رو برد بالا.پس چرا کسی بچه دار نمیشه؟مطمئن باشیم با آمار پوشالی که در مورد تورم ارائه میشه چیزی جز پیر شدن جمعیت به جایی نخواهیم رسید
-
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ای بابا ول کنین این حرفها را!!!
بچسبین به مدیر شدن که درآمد خوبی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
جالبه هرساله وقتی قراره حقوق کارگر و کارمند برای سال جدید محاسبه بشه 7 الی 8 ماه بحث می کنن و بعداز کلی منت 14درصد اضافه میشه ولی خیلی راحت قیمت کالاهای اساسی و خدمات دولتی یک شبه 40 الی 50 در صد اضافه میشه حالابه نظر شما باید دخل و خرج کارگر باهم میخونه ...!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
پدر من یه کارگره اما نه یه کارگر دائم کارخانه یا کارگاهی بلکه فصلی...ما نون در میاریم که فقط از گرسنگی نمیریم لباس برای همه سالی یه دست...من هنوز یه مشهد هم نرفتم....فرداییم داداشم بخواد ازدواج کنه انگشتر مادرم باید بشه انگشتر زنش پدرم حتی در حد خرید یه اجاق گاز هم نمی تونه کمک کنه البته مثل ما زیاد هست زیاد
آخرین اخبار