پوست هم کچل می‌شود!

کچلی عنوانی کلی است که برای بیماری‌های عفونی قارچی در سطح پوست و سر به کار می‌رود.

امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قارچ‌های زیر بغل، کشاله ران و ناخن شایع تر از سایر قارچ های پوستی (دست و پا، صورت، ریش و سبیل) هستند.

وی با بیان اینکه درمان قارچ ناخن سخت است، افزود: اگر این نوع قارچ به ساختمان داخلی ناخن نفوذ کند ماتریکس را از بین برده و رشد را دچار مشکل می‌کند، در مواقع حاد متخصصان مجبور به کشیدن ناخن و تزریق دارو شده و با استفاده از داروهای ضد قارچ خوراکی و موضعی آن را درمان می‌کنند.

احسانی با اشاره به اینکه قارچ‌ها میتوانند صدمه دائمی به موهای سر وارد کنند، تصریح کرد: کچلی سر بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد و در بزرگسالان به دلیل وجود بافت‌های ضد قارچ موضعی است.

وی اذعان داشت: قارچ ها به سه دسته انسانی، حیوانی و خاکی تقسیم می‌شوند که به ترتیب از طریق انسان، حیوان  و خاک انتقال می یابند، قارچ های حیوانی و خاکی سخت تر و شدید هستند و التهاب بیشتری به وجود می آورند.

احسانی اظهار کرد: "رنگارنگ" نام لک های قهوه‌ای و تیره‌ای است که در گرما، رطوبت و تعریق روی پوست سینه و شکم به وسیله قارچ‌ها پدید می آید و درمان آن موضعی است.

گفتنی است؛ قارچ ها از طریق لباس‌های  آلوده، استخر، خاک و محیط‌هایی که آلودگی حیوانی در آن وجود دارد، انتقال می‌یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.