نصرالله: دفاع از فلسطین وظیفه دینی مسلمانان است/فلسطین از دریا تا رودخانه یک سرزمین غصب شده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان از اسرائیل به عنوان یک نهاد «غاصب و اشغالگر» نام برد.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس آغاز شد.

پرس تی وی گزارش داد: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت امام خمینی(ره) جمعۀ آخرِ ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان به خاطر داشته باشند که دفاع از فلسطین بخشی از وظایف دینی آن‌ها است. 

وی تأکید کرد: «هر کسی که چشم خود را به روی موجودیت صهیونیستی که عامل ظلم به مردم فلسطین است، ببندد، نمی‌‎تواند ادعا کند که یک معتقد واقعی به خداوند است.»

نصرالله روز قدس را روزی برای برجسته کردن این فاجعۀ بزرگ دانست و گفت در روز قدس باید به دور از مسائل سیاسی و دیپلماتیک، نقشۀ راهی برای دفاع از فلسطین ترسیم و مسئولیت‌ها را مشخص کرد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: «حقیقتی که در این روز (روز جهانی قدس) باید گفته شود این است که فلسطین، از دریا تا رودخانه، یک سرزمین اشغالی و غصب شده است که از مردم آن دزدیده شده است.»

وی از اسرائیل به عنوان یک نهاد «غاصب و اشغالگر» نام برد که «از طریق تروریسم ایجاد شده است» و افزود: «در بدترین شرایط، ضعف ممکن است توجیه کنندۀ نرفتن به جنگ باشد، اما تسلیم شدن به دشمن را توجیه نمی‎کند. اما این موضوع نمی‌تواند توجیه کنندۀ این مسئله باشد که سرزمین خود را به دشمن بدهید، روابط خود را با دشمن عادی‌سازی کنید، روابط برقرار کنید یا با دشمن علیه افراد ستمدیده توطئه کنید.»

مقاومت، تنها راه پیش رو 

نصرالله گفت: «تنها راه پیش روی مردم فلسطین مقاومت است، حتی اگر زمان زیادی به طول بیانجامد. مذاکرات تنها به نتایجی نظیر به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و باز شدن در برای برخی کشورهای عرب دنباله‌رو برای عادی سازی روابط با اسرائیل و محاصرۀ جنبش‎های مقاومت منجر شده است.»
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان دربارۀ تحولات منطقه گفت: «منطقه طی دو دهۀ گذشته شاهد ظهور محور مقاومت بوده است که شامل ایران و سوریه می‎شود و دستیابی به دستاوردهای واقعیِ انتخابِ مقاومت در لبنان و فلسطین آغاز شده است.» 

نصرالله افزود: «دراوج پیشرویِ این محور مقاومت، برخی کشورها با ایجاد جنگ و درگیری در تمام منطقه با شعارهای دروغین که در صدر آن‌ها آزادی و دموکراسی قرار داشت به زور سعی در محاصره کردن این محور داشتند و هدف اصلی حمله به جنبش‌های مقاومت و فرهنگ مقاومت مردم ما بود.»

رژیم‌های عربی، دنباله رو اسرائیل   

نصرالله با اشاره به موضوع انتخاب رژیم اسرائیل به عنوان رئیس کمیتۀ حقوقیِ مجمع عمومی سازمان ملل، با انتقاد از برخی دولت‎های عرب، گفت: «برخی از کشورهای عربی در یک کمیتۀ مهم سازمان ملل به نفع اسرائیل رأی دادند.»

وی تصریح کرد: «همان رژیم‎ها و سلسله‎هایی که به امریکا و انگلیس اجازۀ ایجاد اسرائیل را دادند تا تاج و تخت خود را حفظ کنند، کماکان در حال مبارزه با مقاومت هستند. در گذشته با مقاومت در مصر مقابله می‌کردند و اکنون با مقاومت در سوریه و عراق. آن‎ها در تلاش برای حفظ تاج و تخت خود هستند و تاریخ تکرار می‌شود.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «این‌ که افرادی که روز قدس را در یمن، بحرین، سوریه و نیجریه گرامی‎ می‌‎دارند همگی از سوی رژیم سعودی از پشت خنجر خورده‌اند، یک امر اتفاقی نیست.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار