اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

اتحادیه اروپا روز جمعه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به مدت شش ماه یعنی تا پایان ژانویه 2017 تمدید کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا روز جمعه تحریم های اقتصادی علیه روسیه را به مدت شش ماه یعنی تا پایان ژانویه 2017 تمدید کرد. این تصمیم چندان دور از ذهن نبود و سران اروپایی خواهان پیشبرد توافق مینسک برای پایان درگیری در شرق اوکراین هستند.

شورای اروپا اعلام کرد «با بررسی اجرای توافقات مینسک، شورا تصمیم گرفت تحریم های خود را به مدت شش ماه دیگر یعنی تا ژانویه 2017 تمدید کند.»

اتحادیه اروپا و آمریکا از ژوئیه 2014 و در اعتراض به حمایت روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین، تحریم هایی در بخش های دفاعی، انرژی و مالی علیه روسیه اتخاذ کردند.

مسکو نیز که حمایت مستقیم از جدایی طلبان اوکراین را رد می کند، در واکنش به این اقدام غربی ها تحریم هایی علیه مواد غذایی اروپا اتخاذ کرد.

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد، در پی تمدید شش ماهه تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو، وزارت امور خارجه روسیه از این تصمیم «پوچ» و «کوته بینانه» اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:«تمدید این تحریم ها غیر قانونی و گواهی بر ادامه سیاست کوته بینانه بروکسل است.»

این بیانیه افزود:«ما این تدابیر تبعیض آمیز علیه روسیه را پوچ می دانیم، روسیه بر اساس توافق مینسک، هیچ مداخله ای در مناقشه داخلی اوکراین ندارد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار