اولاند: امکان لغو یا تأخیر برکسیت وجود ندارد

چهار میلیون انگلیسی، خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی هستند و 7 درصد از رأی خود ابراز پشیمانی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت به نقل از "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه گزارش کرد اعمال برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) یا تاخیر در آن ممکن نیست زیرا مخالفان اتحادیه اروپا «کم کم به منافع ماندن در اتحادیه اروپا پی می برند.»

اولاند و رهبران دیگر اتحادیه اروپا، خواستار شروع سریع فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شده اند. 

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حاشیه بزرگداشت نبرد سم به خبرگزاری فرانسه گفت: «ماندن در اتحادیه اروپا، منافع خود را دارد و من فکر می کنم انگلیسی ها تازه دارند به این موضوع پی می برند. کسانی که با خروج انگلیس از این اتحادیه اروپا وسوسه شده اند نیز به همین مسئله واکنش نشان می دهند. اما این تصمیم گرفته شده است. نمی توان آن را لغو کرد یا به تاخیر انداخت. حالا وقت آن است که عواقب این تصمیم را بپذیریم.»

فرایند خروج، زمانی آغاز خواهد شد که دولت انگلیس، ماده 50 پیمان لیسبون را اجرا و گفتگوها را شروع کند. اما این موضوع هنوز در مجلس انگلیس به بحث گذاشته نشده است و پیشگامان رقابت بر سر رهبری حزب محافظه کار انگلیس گفته اند در خصوص مفاد اجرای برکسیت به مشاوره گسترده نیاز دارند. 

مایکل گوو گفته است که به عنوان نخست وزیر، تنها حاضر است بعد از «گفتگوهای مفصل با مجلس» ماده 50 را اجرا کند و به احتمال زیاد، قبل از پایان سال جاری این کار را نخواهد کرد. از سوی دیگر، ترزا می گفته است: «قبل از این که با راهبرد مذاکره انگلیس موافقت نشود، نباید ماده 50 را اجرا کرد.»

بر اساس نتایج تحقیقی که روز جمعه منتشر شد، 7 درصد رای دهندگان گفته اند از رای خود پشیمان شده اند و اگر این همه پرسی بار دیگر انجام شود، رای طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا، یک میلیون و دویست هزار نفر بیشتر خواهد بود. 

بیش از 4 میلیون نفر طی امضای یک درخواست، خواهان برگزاری مجدد این همه پرسی شده اند اما دولت، با رای گیری مجدد در این خصوص مخالفت کرده است و دیوید کامرون به چنین احتمالی لقب «هرگز پرسی» داده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار