آبادان؛

ایجاد «منطقه آزاد علمی» در آبادان

حدود 600 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشورتحصیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: : اگر دانشگاه‌ها ی خارج از کشور در ایران شعبه داشته باشند، در راستای اقتصاد مقاومتی هزینه‌هایی که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌پردازند، صرف توسعه و پیشرفت کشورمان می‌شود.

دکتر علیرضا آموزنده افزود: بر این اساس دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری منطقه آزاد اروند، مقدمات ایجاد منطقه آزاد علمی در آبادان را انجام داده است که دانشگاه‌های معتبر خارجی بتوانند در این منطقه شعبه خود را راه‌اندازی و اقدام به جذب دانشجو کنند.

وی با اشاره به این‌که این دانشکده با یک رشته پرستاری تأسیس شد اما اکنون تعداد رشته‌های آن به هشت رشته تخصصی افزایش یافته است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجادشده احتمالاً تعداد دانشجویان دانشکده تا پایان سال به یک‌هزار دانشجو خواهد رسید.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان این‌که در حال آماده‌سازی مقدمات لازم برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه هستیم، اظهار کرد: برای تحقق این هدف باید تعداد اعضای هیأت‌علمی در بخش‌های علوم پایه و بالینی افزایش یابد و ظرفیت‌های خوابگاهی دانشکده نیز توسعه یابد که این اقدامات در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، دانشجو ، دانشگاه ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.