رشد 22 درصدی خرید تضمینی گندم

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت:تاکنون 133 هزار تن گندم به ارزش ریالی 169 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت برداشت گندم و جو اظهار داشت: تا کنون حدود 29 هزار تن جو در بورس عرضه شده و از طرفی تحویل به انبارهای بورس همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: تا این مقطع 133 هزار تن گندم به ارزش ریالی 169 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

منصوری ادامه داد: در سال جاری پیش بینی می شود که 202 هزارتن گندم در سطح استان تولید شود اما با توجه به آنکه بخشی از تولید تحویلی مراکز خرید نمی شود و برای بذر خود مصرفی و سایر مصارف از جمله دام مورد استفاده قرار می گیرد در نهایت با احتساب گندم بذری 145 هزارتن تا پایان فصل برداشت از کشاورزان خریداری خواهد شد.


وی با اشاره به میزان گندم خریداری شده از کشاورزان بیان کرد: سال گذشته در مجموع 108 هزارتن گندم و 4 هزار تن بذر از کشاورزان خریداری شده بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به خرید کلزا گفت: تا کنون حدود 400 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده و همچنان برداشت و خرید محصول ادامه دارد به طوریکه پیش بینی می کنیم که میزان کلزا در مقایسه با سال گذشته 2 الی 3 برابر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار