کارگران صنعت نفت نروژ با کارفرمایان توافق کردند/ خطر کاهش 6 درصدی تولید نفت رفع شد

کارگران صنعت نفت نروژ توانستند با تهدید به اعتصاب، شرکت‌های نفتی را به ارائه شرایط حقوقی جدید وادار کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مذاکرات میان شرکت‌های تولید کننده نفت و نمایندگان اتحادیه کارگران نروژ، با توافق در زمینه حقوق کارگران پایان یافت. در صورتی که این افراد به توافقی دست نمی یافتند، 755 کارگر شرکت های نفتی اعتصاب خود را در نروژ آغاز می کردند.

بر اساس بررسی های بلومبرگ، این اعتصاب می توانست کاهش 6 درصدی تولید نفت نروژ، برابر با روزانه 229 هزار بشکه نفت، را به همراه داشته باشد.
تهدید اتحادیه، در راستای حفظ مشاغل در صنعت نفتی نروژ است. بحران جهانی نفت تاکنون از بین رفتن 30 هزار شغل را به همراه داشته است.

جین هودنلند، نماینده ارشد شرکت های نفت و گاز در این مذاکرات، گفت: "ما باور داریم که صنعت نفت باید خود را به صرف هزینه های کمتر تطبیق دهد و در عین حال رقابت خود را در بازار کار، به منظور حفظ مشاغل افزایش دهد."

موسسه آماری نروژ در گزارشی اعلام کرد سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز نروژ از 189 میلیارد کرون در سال 2015 به 166 میلیارد کرون در سال 2016 کاهش یافت. این موسسه اعلام کرده این رقم در سال 2017 به 153 میلیارد کرون کاهش خواهد یافت؛ کاهشی برابر با 30 درصد از رکورد آن در سال 2014.

جین هودنلند در این باره افزود: "در چنین شرایطی کارمندان و کارفرمایان وظیفه دارند تا مشاغل و تخصص های صنعت، که نروژ در آینده به آن ها نیاز پیدا می کند، را حفظ کنند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار