ربات شبیه ساز امداد،یک ابزار آموزشی وتصمیم گیرنده مدیریت بحران

سرپرست تیم شبیه ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات ربوکاپ 2016 آلمان گفت: این ربات قبل از وقوع بحران به عنوان یک ابزار برای آموزش نیروها به بررسی و تحلیل سناریوهای مختلف بحران می‌پرداز.

پویا دلدار گوهردانی سرپرست تیم شبیه ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: خوشبختانه توانسته ایم با حمایت های دانشگاه و تلاش های اعضای تیم (مهدی طاهریان،سیاوش مهرابی،عرفان جاذب نیکو،پیمان اردستانی و سجاد رستمی نجف آبادی) به ایده ها و توانمندی هایی دست یابیم و طی این سالها مقام های خوبی را به دست آوریم.

وی با بیان این مطلب که این تیم توانسته به شرایط پایداری در جهت تجاری سازی این محصول دست یابد، تصریح کرد: ایده های مختلفی برای توسعه ربات شبیه ساز امداد وجود دارد، با توجه به اینکه این ساختار یک ابزار مدیریت بحران به شمار می رود، در این چند سال تجربیاتی را کسب کردیم تا بتوانیم از این ابزار در شرایط بحرانی استفاده کنیم.

سرپرست تیم شبیه ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان در ادامه معرفی عملکرد و کابرد این ربات در مواقع بحرانی گفت: ربات شبیه ساز امداد در مواقع بحرانی می تواند به افراد تصمیم گیرنده کمک کند و یا حتی در قبل از وقوع بحران می تواند به عنوان یک ابزار برای آموزش نیروها به بررسی و تحلیل سناریوهای مختلف بحران بپردازد و در این زمینه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دلدار گوهردانی با اعلام این خبر که در این دوره از مسابقات جهانی ربوکاپ، تیم شبیه ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین جزو تیم های برتر شرکت کننده جهان است، افزود: در مسابقات جهانی 2016 آلمان این تیم یکی از تیم های برتر و با سابقه به شمار می رود امیدواریم مسئولان از اعضای این تیم حمایت های لازم را داشته باشند زیرا با توجه به امکانات و تکنولوژی هایی که در این سال ها دست یافته ایم قابلیت بومی سازی این ساختار در ایران وجود دارد و می توانیم با بومی سازی این محصول به کشور عزیزمان خدمت رسانی کنیم.

سرپرست تیم شبیه ساز امداد دانشگاه آزاد قزوین تاکید کرد: با توجه به اینکه حوزه اصلی فعالیت این لیگ مدیریت بحران است. از این رو بحران هایی از قبیل زلزله را می توان  مورد تحلیل و بررسی قرار داد. خوشبختانه این ساختار به اندازه ای منعطف و قابل توسعه است که می توان بحران های مختلفی را توسط این محصول شناسایی کرد.

دلدار گوهردانی خاطر نشان کرد: از آنجا که بررسی ها روی نقشه شهر شبیه سازی شده حتی می توان از این ربات در پی بردن به حملات تروریستی استفاده کرد. زمانی که یک حادثه به وقوع می پیوندد و اتفاقاتی از قبیل آتش سوزی، مسدود شدن جاده ها، راه ها و... رخ دهد این ابزار به عنوان یک ابزار کمک آموزشی برای نیروهای آموزشی و یک ابزار تصمیم گیر برای نیروهای تصمیم گیرنده در زمان بحران، مورد استفاده واقع می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار