مسابقه تاریخی آلمان و ایتالیا در 54 سال قبل با حضور بوفون+عکس

تیم های ایتالیا و آلمان غربی در جام جهانی 1962 به مصاف هم رفتند که کاپیتان ایتالیا در آن مسابقه لورنزو بوفون بود.

مسابقه تاریخی آلمان و ایتالیا در 54 سال قبل با حضور بوفون+عکسبه گزارش خبرنگار   حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی ایتالیا و آلمان غربی در مرحله گروهی جام جهانی 1962 به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته جالب این مسابقه ، حضور لورنزو بوفون پسر عموی پدر بزرگ جیان لوئیجی بوفون به عنوان دروازه بان و کاپیتان تیم ملی ایتالیا در آن مسابقه بود.

البته با وجود کلین شیت لورنزو بوفون در آن مسابقه ، ایتالیا نتوانست از مرحله گروهی بالا بیاید و تیم های آلمان غربی و شیلی میزبان از این گروه صعود کردند و ایتالیا سوم شد. آلمان غربی نیز در مرحله بعد به یوگوسلاوی باخت و حذف شد.
مسابقه تاریخی آلمان و ایتالیا در 54 سال قبل با حضور بوفون+عکس


لورنزو بوفون از سال 1958 تا 1962 دروازه بان آتزروی بود و 15 بازی ملی در کارنامه دارد. همچنین وی سابقه حضور در دو تیم بزرگ شهر میلان را دارد و 10 سال در تیم میلان و سه سال در اینتر عضویت داشت. او در دهه 60 از بزرگترین دروازه بانان جهان محسوب می شد و به عنوان جانشین لئو یاشین دروازه بان افسانه ای شوروی ، در ترکیب تیم ستارگان دهه 60 فیفا قرار گرفته بود.

حال 54 سال پس از آن مسابقه تاریخی ایتالیا و آلمان ، این دو تیم در حالی امشب به مصاف هم می روند که باز هم یک بوفون کاپیتان و دروازه بان ایتالیاست که البته شهرت و افتخاراتش بسیار بیشتر از پسر عموی پدربزرگش است.

مسابقه تاریخی آلمان و ایتالیا در 54 سال قبل با حضور بوفون+عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار