برنامه ای برای تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا نداریم

معاون شورای عالی آموزش و پرورش از عدم وجود طرحی جدید برای تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا خبر داد.

احمد عابدینی معاون شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص اخبار منتشره مبنی بر اجرای برنامه‌های جدید برای تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا گفت هنوز هیچ مذاکره‌ای با آموزش وپرورش دراین خصوص انجام نشده است ودر صورتی این مسئله محقق می‌شود که فرآیند اداری آن به طور کامل طی شود.

وی  بیان کرد: در صورتی که قرار بر این باشد با تغییر شاخص‌های آلودگی هوا تعطیلی مدارس تعیین شود بایستی این مسئله به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده و پس از تصویب در دستور کار قرار گیرد که هنوز هیچ خبر و برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است.

محمد بازگیر رئیس سازمان محیط زیست شهر تهران نیز در خصوص خبر تصمیم مبنی بر تعطیل شدن یا نشدن مدارس گفت:برای این امر نیاز به تشکیل کارگروه است که دبیر آن از مسئولان محیط زیست و سایر اعضا از مسئولان آموزش و پرورش هستند بنابراین در صورتی تصمیم قطعی اعلام می‌شود که تمامی اعضای کارگروه با توجه به جوانب مسئله موافقت خود را اعلام کرده باشند.

وی اظهار کرد: خبر تعطیلی مدارس وقتی قطعی می‌شود که کارگروه در زمان این رویداد بنابر حساسیت‌ها و شرایط تصمیم قطعی را اتخاذ کند بنابراین صرفا عدد شاخص آلودگی هوا ملاک تعطیلی نیست و باید تمام مسائل مربوط به آلودگی نظیر جمعیت شرایط آب وهوایی و دیگر مسائل این چنینی مورد توجه قرار گیرد. 

گفتنی است طی روزهای اخیر اخباری از سوی مسئولان محیط زیست مبنی بر تعطیلی مدارس هنگام آلودگی هوا مطرح شده بود که نشان می‌داد چنانچه شاخص کیفیت آلودگی هوا 150 باشد قطعا مدارس تعطیل است که با توجه به اظهارات مسئولان آموزش و پرورش این قضیه هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار