5 قابلیت جالب ios 9 که آرزوهایتان را بر آورده می کند

در این گزارش می خواهیم 5 ترفند جالب و شگفت انگیز نهمین نسخه از IOS را به شما معرفی کنیم.

به گزارش دریچه فناوری  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، با سر و صدایی که IOS 10 در دنیای اپل و سیستم عامل ios به پا کرد شاید دیگر برخی کاربران  رغبت برگشتن به IOS 9 را نداشته  باشند، اما برای آن دسته از افرادی که هنوز دوست دارند از امکانات جالب و شگفت انگیز نهمین نسخه سیستم‌ عامل iOS  خبردار بشوند می خواهیم از یک سری راز شگفت انگیز ios9  پرده برداریم.
 
5 قابلیت جالب ios 9که آرزوهایتان را بر آورده می کند

ساخت لیست پخش شخصی در بخش موسیقی

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که از زمان عرضه iOS 8.4، کاربران قادر نبودند تا از طریق منوی پخش یک آهنگ مشخص، آن را به لیست پخش خود اضافه کنند. اما اکنون با در اختیار داشتن iOS 9.2، قادر هستید تا چنین کاری را انجام بدهید. کافیست به بخش Add to a Playlist بروید و گزینه‌ جدیدی که مشاهده می‌کنید، New Playlist است. با استفاده از این بخش، می‌توانید از آهنگی که درحال گوش کردن به آن هستید، یک لیست پخش جدید ایجاد کنید. 

ارسال ایمیل با فایل‌های حجیم

در برنامه ایمیل iOS 9.2، قادر هستید تا فایل‌های ضمیمه‌ای با ظرفیت بالا را به ایمیل خود اضافه کنید. این ویژگی، در کنار امکان ارسال فایل‌های بزرگ، به شما اجازه می‌دهد تا یک لینک یا پیش‌نمایش از فایل را برای دریافت کننده ایمیل ارسال کنید. از این طریق دریافت فایل درست‌تر توسط دریافت کننده، امر بسیار ساده‌تری خواهد بود. البته نکته جالب درباره این ویژگی این است که بدون هرگونه راهنمایی، می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید. با اضافه کردن فایل‌های حجیم، برنامه از شما درباره نیازداشتن به لینک پیش‌نمایش سوال می‌کند. همچنین لینک‌های ساخته‌شده در این ویژگی، تا 30 روز قابل استفاده هستند. 

5 قابلیت جالب ios 9که آرزوهایتان را بر آورده می کند

فعال یا غیرفعال کردن پاک‌کردن متن با تکان دادن گوشی

یک ویژگی جالب در آیفون وجود دارد و آن، پاک کردن چند کلمه آخر از متن نوشته‌شده توسط شما، با تکان دادن گوشی است. البته ممکن است استفاده از آن به دلیل دقت بالا یا عملکرد حتی بیش از اندازه‌ای که دارد باعث ایجاد مشکل شود. به همین دلیل برای فعال یا غیرفعال کردن این ویژگی، باید مسیر Settings > Accessibility > Shake to Undo را دنبال کنید. 

سیری – هوشمندتر از گذشته

انجام معادلات ریاضی:
 در iOS 9، سیری، دستیار هوشمند اپل، می‌تواند معادلات ریاضی را حل کند. در واقع این دستیار صوتی قادر است تا ریاضیات اولیه و ساده، مثل جمع، تفریق یا ضرب را انجام دهد. حتی با استفاده از او، می‌توانید تبدیل واحد‌های مختلف را انجام دهید. برای مثال، تبدیل 200 مایل به کیلومتر، می‌تواند یک نمونه کاربردی باشد. 

یادآوری‌های دقیق‌تر:
سیری همیشه قابل بوده تا موضوعاتی خاص را در زمان مشخص به شما یادآوری کند، اما در iOS 9، این ویژگی حتی از قبل نیز هوشمندتر شده است. اکنون سیری قادر است تا وقتی به محل مشخصی می‌رسید – با استفاده از موقعیت‌یاب گوشی – به شما انجام کار خاصی را یادآوری کند. در فروشگاه محلی هستید؟ سیری به شما خرید کالایی خاص را یادآوری خواهد کرد. 

نمایش عکس‌ها از طریق تاریخ ثبت:
برنامه تصاویر در iOS 8 دچار تحول شد اما در ios 9، ویژگی جدیدی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا از طریق سیری، در عکس‌های خود جستجو کنید. در واقع سیری قادر است تا با درخواست تاریخ یا محل مشخص، عکس‌های ثبت شده در آن بازه را به نمایش بگذارد. مثلا می‌توانید به او بگویید که عکس‌های ثبت شده در شهر لندن را به نمایش بگذار. 

5 قابلیت جالب ios 9که آرزوهایتان را بر آورده می کند

مشخص کردن کارهایی که باید انجام دهید در برنامه Notes

یکی از ویژگی‌های جدید در iOS 9، بهبود قابلیت‌های برنامه Notes است. شاید بتوان گفت این برنامه، به طور اختصاصی برای آیپد پرو بازطراحی شده است، اما کاربران آیفون و آیپدهای معمولی نیز می‌توانند از دیگر ویژگی‌های جدید آن بهره ببرند. یکی از قابلیت‌های موردعلاقه ما، ایجاد یک لیست از کارهایی است که باید انجام بدهید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار