کیفیت مقاله نشان دهنده سطح علمی جامعه دانشگاهی

برگزیده جایزه علامه طباطبایی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه علم‌ و صنعت گفت: کیفیت مقاله از کمیت آن مهم تر بوده وخود این مقاله نشان دهنده سطح علمی جامعه دانشگاهی کشور است.

علی کاوه برگزیده جایزه علامه طباطبایی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه علم‌وصنعت در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به و معرفی نخبگان و مستعدان‌برتر علمی اظهار داشت:  تعیین شاخص‌های ارزیابی و ارزشیابی سطح علمی افراد، اقدامی مثبت در شفافیت فضای نخبگان و استفاده از توان همه افراد است.

وی ادامه داد: در مقاله نیز کیفیت مهمتر از کمیّت است. مقاله‌ای درخور توجه است که بتواند بر اساس واقعیت‌های جامعه، در رشد صنعت و فناوری تاثیرگذار بوده و منجر به بهبود کیفیت زندگی اجتماع شود.

برگزیده جایزه علامه طباطبایی یادآور شد: امروزه یکی از ملزومات پیشرفت و رشد علمی دیپلماسی علمی است اما باید متوجه بود که جاده علم، دوطرفه است؛ به این معنا که نمی‌توان گیرنده صرف بود. برای برقراری ارتباط صحیح با مراکز علمی بین‌المللی باید توان و داشته‌های علمی خود را افزایش دهیم.

کاوه عنوان کرد: نخبگان و چهره‌های‌برتر علمی کشور باید پیش‌قراول دیپلماسی علمی باشند چراکه این افراد نسبت به دیگران در عرصه‌های بین‌المللی شناخته‌شده‌تر بوده و از سوی دیگر توان علمی بالایی نیزبرخوردارند و به همین دلیل سفیران خوبی برای جامعه علمی کشور هستند.

وی تاکید کرد: تسهیل مسیر نخبگان و سرآمدان برای گسترش دیپلماسی علمی یک ضرورت است. از سوی دیگر نباید از اهمیت نظارت نیز غافل شد. به عبارت دیگر در ازای هر حمایت و تسهیلی، افراد باید خود را موظف به ارائه گزارش‌کار بدانند و بنیاد نیز نقش نظارتی خود را به بهترین شکل ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار