جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

خاطرات جنگ حقایق شکل‌ دهنده فرهنگ است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص کتاب «پلاک‌های شهر» گفت: خاطرات جنگ حقایقی است که فرهنگ ما را شکل می‌دهد.

خاطرات جنگ حقایق شکل‌ دهنده فرهنگ استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «پلاک‌های شهر» عصر امروز در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با حضور مجتبی شاکری عضو شورای شهر، مصطفی منتظرالمهدی مدیر عامل سازمان بازنشستگی تهران برگزار شد.
 
در این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص کتاب «پلاک‌های شهر» گفت: ثبت خاطرات دفاع مقدس نه تنها داستان‌هایی است برای شنیدن و لذت بردن بلکه حقایقی است که فرهنگ ما را شکل میدهد. تاریخ بسیار گرانبها است به شرط آنکه با زبان نسل به نسل منتقل شود.  
 
وی افزود: جلسه رونمایی از کتاب «پلاک‌های شهر» به شهدا اختصاص دارد. کسانی که اعتبار ما شکوه،‌ عظمت، بزرگی،‌ آرامش و پیشرفت ما از آنها و ایران مدیون اجساد مطهر و روح‌های بزرگی است که این بزرگان داشته‌اند و آن گذشت و فداکاری بی‌نظیری که برای مجد و عظمت ایران فدا کردند.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آنکه ملت‌ها و کشور های دارای دو دسته سرمایه مادی و معنوی هستند و هر کشوری در نظام جهانی درجه‌ای از اعتبار و منزلت را دارد، اظهار داشت: برخی کشورها و ملت‌ها در نظام جهانی به عنوان کشورهای ضعیف شناخته می‌شوند و همانند بردگانی در سیستم بردگی مدرن زندگی می‌کنند و جزئی از نقشه سیاسی قدرت‌های بزرگتر تلقی می‌شوند. قبل از انقلاب اسلامی ما چنین مشخصه‌ای را داشتیم.
 
سلامی ادامه داد: ما بخشی از سیاست و دکترین ستون‌های دوگانه نیکسون در قبل از انقلاب شناخته میشدیم و الگوهای دوستی و دشمنی‌مان را بر اساس مطلوبیت‌های سیاسی آنها انجام میدادیم اما امروز با فضل الهی هویت از دست رفته خود را باز یافتیم و به عنوان یک نظام مستقل و الگو شناخته میشویم.  
 
در ادامه مراسم مصطفی منتظرالمهدی مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به آنکه فکر میکنم موضوع فرهنگ جهادی امروزه دارد به تمام دنیا صادر میشود اظهار داشت: صدور فرهنگ جهادی به تمام دنیا صدور انقلابمان را نشان میدهد و نیازمند این است که این مسئله به طور حتم مکتوب شود و دست به دست به نسل‌های دیگر منتقل گردد بهترین مسیر برای آن فرهنگ مکتوب است.
 
وی افزود: سال گذشته کنگره‌ای را برگزار کردیم و در آنجا تصمیم بر آن شد که تاریخ شفاهی 8 ساله دفاع مقدس را تبیین کنیم این تاریخ ابتدا به فیلمی 80 ساعته و سپس به خاطراتی خواندنی تبدیل شد گردآوری و تدوین این کار توسط افرادی انجام شد که در جبهه و جنگ حضور داشتند امیدوارم این مسئله قدمی برای  هویت سازی انقلاب باشد و گام‌های بلندتری را در این زمینه برداریم.

در پایان مراسم از کتاب «پلاک‌های شهر» رونمایی شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۵
همیشه وقتی توی جمع خاطره جبهه جنگ تعریف میکنم بچه ها میخندند میگن بابا دوسال رفتی سربازی هنوز خاطرات تو تمام نشده ولی نمیدانند که هر روز جبهه و جنگ دوسال خاطره است جای جای تمام اون جبهه ها خاطرات تمام نشدنی برای نسل درگیر است واینو هیچکس نمیفهمد حتی اگر هرثانیه اش یک کتاب شود
آخرین اخبار