تدوین سند مشارکت در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش از تدوین سند مشارکت در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

نورعلی عباس‌پور مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص برنامه های آینده آموزش و پرورش گفت: از مهمترین برنامه های که در سال تحصیلی آینده الزام اجرایی آن وجود دارد مشارکت در فعالیت‌های آموزش و پرورش است که در این راستا در حال تدوین سند مشارکت هستیم.

وی ادامه داد: این سند ناظر بر تمامی ابعاد مشارکت در فعالیت‌های آموزش و پرورش است در واقع فقط مسائلی همچون ساخت مدرسه و یا تجهیز آن را دنبال نمی‌کند بلکه هرگونه فعالیت کمک کننده  به آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به این سند موسسات خیریه و هر فرد یا نهادی که هدف کمک رسانی به آموزش و پرورش را داشته باشد امکان ورود به تعامل با آموزش و پرورش را پیدا می‌کند و در این راستا ساز و کاری مبتنی بر این سند مشارکت تعریف می‌شود.

عباس‌پور در خصوص زمان اجرا شدن این طرح و تکمیل سند بیان کرد: در تلاش هستیم تا سال تحصیلی آینده ضمانت اجرایی آن قطعی شود.

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه دیگری که جز فعالیتهای آتی امور شوراهای آموزش و پرورش قرار دارد بازنگری در قانون‌ها است که بیش از پیش نظارت و اجرای آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون شوراهای آموزش و پرورش با همکاری شورای پژوهشهای مجلس بازنگری شود و این مسئله به صورت لایحه به مجلس وارد شود و اصلاحات لازم برای اجرایی شدن آن لحاظ شود.

عباس‌پور عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش مورد بی توجهی قرار می‌گیرد ضرورت اجرای چنین برنامه ها‌یی بسیار لازم است و سعی داریم با عملیاتی کردن این طرح ها در جهت کیفیت بخشی و بهبود شرایط آموزش و پرورش اقدام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار