اهواز؛

آب و فاضلاب کارون تشنه اعتبار

فرماندار کارون گفت: حل مشکل آب و فاضلاب اين شهرستان نياز به 2 هزار و 600 ميليارد ريال اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام عليدادي اظهار کرد: در جلسه بررسي مشکلات کارون اعم از آب و فاضلاب، بهداشت، آموزش و پرورش و استقرار ادارات ، قرار شد همايون يوسفي از نمايندگان مردم اهواز، کارون، حميديه و کارون که در اين نشست حضور داشت، اين مسائل را در استان يا به صورت ملي پيگيري کند.

وي بیان داشت: در شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون، 280 کيلومتر کانال روباز وجود دارد که آب و فاضلاب از آن عبور مي کند و همين مساله مشکلات بهداشتي بسياري براي اين شهرستان بوجود آورده است.

عليدادي گفت: تعويض خطوط لوله شبکه آب فرسوده اين شهرستان نيز 600 ميليارد ريال نياز دارد.

علیدادی با بيان اينکه خطوط لوله آب اين شهرستان از جنس 'آزبست' است و بايد به پلي اتيلن تبديل شود تصریح کرد: فرسودگي اين لوله ها مشکلات بهداشتي نيز براي آب شرب اين شهرستان ايجاد کرده است.

فرماندار کارون همچنين گفت: آمار بيکاري در اين شهرستان بالاست و تعداد زيادي از جوانان بيکار هستند اما با توجه به اينکه در آخرين سرشماري در سال 90، اين شهرستان جزو اهواز بود، آمار تفکيک شده اي از ميزان بيکاري وجود ندارد.

وي سرمايه گذاري براي ايجاد واحدهاي صنعتي را از راهکارهاي حل مشکل بيکاري در اين شهرستان عنوان کرد و افزود: به تازگي با سرمايه گذاري بخش خصوصي يک کارخانه آرد در حال ساخت است که براي 500 نفر ايجاد اشتغال مي کند.

عليدادي گفت: همين سرمايه گذار قرار است براي احداث کارخانه خوراک طيور، خوراک دام و خوراک آبزيان و مجمتع خدمات رفاهي بين راهي نيز اقدام کند.

 کوت عبداله بخشي از مناطق حاشيه اهواز بوده که با مصوبه سفر استاني دولت گذشته از اهواز منفک و با 9 روستاي اطرافش شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون را تشکيل داده است.

اين شهر از ابتداي تاسيس در سال 91 با مشکلات بسياري روبه رو بوده از جمله اينکه تاکنون محدوده حريم اين شهرستان با اهواز تعيين نشده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.