بهانه‌ای هنری برای یادآوری یک بیماری

«هنر برای اوتیسم» بهانه‌ای برای معرفی این مسئله و کمک به مبتلایان این بیماری را رقم زده است.

حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ پرداخت هنری به موضوعات گوناگونی که حتی ماهیت هنری ندارند، مدت‌هاست که وسیله انتقال پیام های متنوعی در حوزه های مختلفی از سیاسی و اجتماعی گرفته تا فرهنگی و هنری شده است.

در همین راستا، به تازگی یک نمایشگاه با بهره گیری از این امکان به سراغ اوتیسم رفته و با آثاری از حدود 60 هنرمند بهانه ای را برای کمک و آگاه سازی جامعه ایجاد کرده است.

کامبیز درمبخش که یکی از هنرمندان این مجموعه و از کاریکاتوریست‌های پیشکسوت کشورمان است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این اتفاق گفت: اوتیسم از بیماری هایی است که نیاز به هزینه دارد و کمتر شناخته شده است. به همین جهت برگزاری چنین نمایشگاه هایی وسیله خوبی برای کمک و آگاه سازی مردم در این زمینه است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که تعداد زیادی اثر از هنرمندان مختلفی به نمایش درآمده فرصتی ایجاد شده تا عواید حاصل از فروش آثار آن به نفع مبتلایان این بیماری خرج شود و به طور کلی می‌توان چنین رویدادی را اتفاقی خوب دانست که توسط هنرمندان رقم خورده است.

عطیه رضوی مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در این خصوص عنوان کرده بود: هنرمندانی چون منوچهر معتبر، کامبیز درمبخش، ثمیلا امیرابراهیمی، مصطفی دشتی، حسین ماهر، شیده تامی، محمد حمزه، فرید جهانگیر، شیرین اتحادیه، مریم سالور، شهره مهران، بیتا فیاضی، ساغر پزشکیان، پیام مفیدی، علیرضا آدم بکان، افشین چیذری، آیدین خانکشی پور، تانیا پاکزاد هنرمندانی هستند که ما را در این نمایشگاه همراهی می کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأمین بخشی از هزینه های ساخت مدارس تخصصی برای کودکان مبتلا به اوتیسم را هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه خواند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار