مکاترونیک واحد قزوین، یک قطب علمی بزرگ در کشور است

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت : امروزه دنیا این مساله را به خوبی درک کرده که با استفاده از علم رباتیک به عنوان یک علم میان رشته ای به منفعت قابل توجهی دست می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  داود ثمری مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سطح کیفی بالای مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان، گفت: از نظر کمی نیز با توجه به اینکه برای برخی تیم ها روادید صادر نشده بود، اما خوشبختانه تیم های ایرانی حاضر در مسابقات مقام هایی کسب کردند که نشان می‌دهد علم رباتیک به صورت جدی در ایران دنبال می‌شود.

 ثمری افزود: در این دوره از مسابقات عناوین و قهرمانی های تیم های ایرانی نشان می‌دهد کشورمان از برخی کشورهای پیشرفته نیز در این حوزه جلوتر است.

وی‌ تصریح کرد: نکته‌ی حائز اهمیت در این مسابقات همراهی بخش صنعت در کنار مباحث علمی بود، همچنین وجود اسپانسرهای صنعتی نیز اتفاق خوشایندی است که در این رقابت‌ها اتفاق افتاد.

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که شرکت کنندگان در مسابقات جهانی ربوکاپ، در بخش صنعت کشورهای پیشرفته کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: این شرکت های صنعتی از کشورهای پیشرفته به خوبی مسابقات و تیم ها را حمایت می‌کردند و این مهم نشان می‌دهد حوزه صنعت نیازهای خود را در این گونه رویدادهای علمی و عملی در دنیا دنبال می‌کند.

 ثمری تاکید کرد: ما نیز چنانچه می‌خواهیم در کشور در زمینه رباتیک پیشرفت دو چندانی را شاهد باشیم، باید صنعت های مرتبط را در کنار علم رباتیک قرار دهیم. امروزه دنیا این مساله را به خوبی درک کرده که با استفاده از علم رباتیک به عنوان یک علم میان رشته ای به منفعت قابل توجهی دست می‌یابد.

وی افزود: در همکاری و همراهی صنعت با علم رباتیک، نه تنها صنعت به نفع اقتصادی می‌رسد، بلکه دانشگاه‌های فعال در حوزه ی رباتیک نیز می‌تواند تحقیقات خود را به صورت نظام‌مند پیش ببرند و به این ترتیب حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت حل خواهد شد.

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت بسیاری از کشورهای دنیا مانند آمریکا و آلمان در بحث رباتیک، بیان کرد: این کشورها دانشجویان دکترا را به خوبی حمایت می‌کنند تا بتوانند از این افراد متناسب با نیازهای خود استفاده کرده و از این طریق مشکلات عمده شان را حل کنند.

 ثمری ادامه داد: امید است در ایران نیز این فرهنگ جایگزین شود، که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این مسیر علمی را آغاز کرده و اغلب دانشگاه‌های دیگر نیز این مساله را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به این که توانمندی‌های مکاترونیک واحد قزوین به عنوان یک قطب علمی بزرگ در این زمینه در کشور شناخته شده است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته و امیدواریم بقیه واحدها نیز به این مساله اهمیت دهند. بخش های صنعتی بزرگ کشور می‌تواند در کنار علم رباتیک قرار گیرد که در همین راستا در مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان جای خالی ایران خودرو، فولاد مبارکه، ذوب آهن و .... بسیار احساس می‌شد و این در حالی است که این صنایع، جز صنعت های مهم کشور هستند و به علم رباتیک نیاز اساسی دارند.

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: اگر بتوانیم این صنایع بزرگ کشور را وارد مسابقات کنیم، می‌توانیم شاهد ورود ربات ها به عرصه صنعت باشیم و به این ترتیب نیاز بخش صنعت به طور جدی حل شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رباتیک ، دانشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار