سمنان;

طرح تابستانی پلیس راه از امروز آغاز می شود

این طرح همزمان با کشور از امر وبا هدف برقراری امنیت تردد و کاهش تلفات در جاده های اصلی و فرعی استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان این که  کاهش تصادفات و تلفات انسانی در جاده های اصلی و فرعی از اهداف اجرای طرح تابستانی است، گفت: این طرح تا چهارم مهر 95 در مسیرهای ارتباطی این استان ادامه می‌یابد.
سرهنگ حسن خسروجردی  گفت: پیش‌بینی پلیس این است که با توجه به تعطیلات عید فطر، موج سفرهای تابستانی از روز سه‌شنبه 15 تیر 95 آغاز شود و از همین روز نیز ماموران پلیس راه مجری طرح تابستانی پلیس راه هستند.
وی اظهار کرد: گشت های پلیس راه استان سمنان به صورت محسوس و نامحسوس، رانندگان وسایل نقلیه را مورد ارزیابی قرار می دهند تا از وقوع حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود.
خسروجردی افزود: 35 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در مسیرهای اصلی و فرعی استان سمنان وجود دارد که در کاهش تخلف های ناشی از سرعت و حرکات حادثه‌ساز بسیار موثر است.
وی گفت: انجام آزمایش الکل و اعتیاد از رانندگان مشکوک، به خصوص از رانندگان خودروهای عمومی، به منظور اطمینان از سلامت جسمی افراد از جمله برنامه های پلیس راه سمنان در قالب این طرح تابستانی خواهد بود و در صورت مثبت بودن آزمایش الکل و اعتیاد، رانندگان به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
خسروجردی تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، انجام حرکات مارپیچ و نمایشی، خط قرمزهای پلیس راه در اجرای طرح تابستانی 95 است و ماموران پلیس با این تخلفات برخورد جدی می کنند و امسال اگر راننده خودرویی 2 تخلف حادثه ساز همزمان انجام دهد، خودروش به مدت 72 ساعت توقیف می شود.
رئیس پلیس راه استان سمنان یاد آور شد: در اتوبوس‌ها نیز برچسبی نصب شده که کد تخلفات روی آن به چاپ رسیده است و مسافران در صورت مشاهده تخلف از سوی راننده، می‌توانند کد آن را به سامانه پیامکی 110120 ارسال کنند تا در اولین پاسگاه پلیس راه، نسبت به اعمال قانون درباره متخلفان اقدام شود.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: طرح ، پلیس ، تردد ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار