ساری،

سرقت های اينترنتی بيشترين نرخ جرم در فضای مجازی مازندران

سرقت های اينترنتی با 74درصد بيشترين نرخ جرم در فضای مجازی مازندران را تشکيل می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات مازندران با بيان اينکه سرقت های اينترنتی بيشترين نرخ جرم در فضای مجازی استان را تشکيل می دهد، گفت: بدليل آشنا نبودن کاربران اينترنتی، مجرمان با استفاده از شگردهای متقلبانه اقدام به برداشت های غيرمجاز و سرقت های اينترنتی از حساب بانکی آنان می کنند.

سرهنگ حسن محمدنژاد افزود: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پليس فتا مازندران در سه ماهه نخست امسال 72 درصد جرايم سايبری در استان کشف شد.

وی با هشدار به خانواده‌ها در خصوص افزايش اين گونه جرايم در سطح استان، گفت: برای پيشگيری از اين جرم، شهروندان هرگز مشخصات حساب بانکی خود شامل رمز عابر بانک و رمز دوم حساب خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.

وی افزود:برای انتقال وجه از يک حساب به حساب ديگر و به اصطلاح کارت به کارت نيازی به رمز کارت و حضور فرد دريافت کنند وجه پای دستگاه خودپرداز نيست و شهروندان به پيامک های مشکوک پاسخ ندهند.

رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات مازندران گفت:نشر اکاذيب و ايجاد مزاحمت از جمله جرايم ديگر شايع در فضاي مجازي در استان است،که شهروندان وکاربران اينترنتي نبايد اطلاعات و تصاوير شخصي خود را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذارند تا مورد سوء استفاده افراد شياد و کلاهبردار قرار نگيرد.

سرهنگ حسن محمدنژاد به کلاهبرداری های اينترنتی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: افراد برای ورود به درگاه بانک و موسسات اينترنتی مراقب فيشنگ و صفحات مجازی وب سايت ها باشند و برای وارد کردن اطلاعات حساب بانکی از کيبورد مجازی سيستم استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.