حسینی نیک خبر داد:

طرح پیشنهادی اصلاح آیین نامه های برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

بررسی پیشنهاد اصلاح آیین نامه های مربوط به نحوه حضور ناشران در نمایشگاه کتاب در دستور کار شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

سید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به برنامه‌ریزی نهادهای فرهنگی کشور اعم از دولتی و خصوصی در مرحله مقدماتی برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تجربه برگزاری بیست و نه دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیشنهادهایی برای اصلاح آیین نامه ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب مطرح شده و هم اکنون بررسی آن در دستور کار شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و دیگر تشکل های نشر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این پیشنهادها پس از بررسی در شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای سیاستگذاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار می گیرند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت روز قلم و تأثیر آن بر علم و فرهنگ کشورمان گفت:  قلم نماد علم و دانش در هر جامعه بوده و نشان از تولید علم دارد. بنابراین شاید بتوان روز قلم را مهم ترین روز علمی و فرهنگی کشور دانست.

حسینی نیک افزود: هر آنچه که دانشگاه ها، حوزه های علمیه و پ‍ژوهشگاه ها تحقیق و پژوهش کرده اند در نهایت به قلم می رسد و پس از مدتی خوانندگان آثار به نگارش درآمده همان صاحبان قلم در سال های آینده خواهند بود.

وی تصریح کرد: قلم که مورد قسم خداوند قرار گرفته، از آن جهت مقدس است که دانش را در نهایت به منصه ظهور می رساند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار داشت: پیشنهاد من آن است که دولت با مشارکت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گرامیداشت روز قلم، ستادی را تشکیل داده و از برترین و مؤثرترین اصحاب قلم و پدیدآورندگان تجلیل شود. شاید عنوان ( قلم طلایی سال ) بتواند جایگاه این پیشنهاد را ارتقا بخشد.



انتهای پیام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.