نمک زدایی آب‌های زیر زمینی روشی برای مقابله با خشکسالی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط‌‌ زیست معاونت علمی گفت: با اجرای طرح نمک زدایی در کشور کمبود آب شرب و خشکسالی جبران می شود.

حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط‌‌ زیست معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به قرار گیری ایران در کمر بند خشکسالی اظهار داشت: کشورمان متاسفانه  در کمربند خشک زمین قرار گرفته است و میزان دریافت نزولات آسمانی یک سوم متوسط دنیا است.

وی  ادامه داد: از نظر منطقی ابتدا باید نسبت به استفاده بهینه از منابع موجود اقدام کنیم، یعنی نیازمند فناوری‌های مدیریت آب هستیم  و از طرف دیگر به دلیل کمبود ذاتی آب بایستی دستیابی به منابع جدید اعم از نمک‌زدایی و انتقال بین حوزه‌ای را نیز مدنظر داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشک‌سالی فرسایش و محیط‌‌ زیست معاونت علمی در خصوص  توجه به آثار زیست‌محیطی  گفت: : اقتصاد آب در بخش فناوری آب در دنیا حجم وسیعی از چرخش اقتصادی را شامل می‌شود. نمک‌زدایی، تصفیه فاضلاب، مدیریت و دسترسی به آب‌های جوی و غیره از این مقوله بوده که  برخی کشورهای اروپایی، روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهایی هستند که در این زمینه صاحب تکنولوژی هستند.

بهرامی یاد آور شد:  ایران در زمینه‌های مختلف در حال تلاش برای دستیابی به فناوری است که در برخی زمینه‌ها نظیر نمک‌زدایی به روش بخار سرد و نیز تصفیه فاضلاب به روش‌های مختلف  موفق و در برخی زمینه‌ها هم نظیر ساخت غشاءهای تخت برای تصفیه در حال تلاش برای دستیابی به تکنولوژی‌های بهتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار