میزان اعتبارات مورد نیاز برای حرکت دانشگاه‌ها به سمت اقتصاد دانش بنیان

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اعتبارات و اقدامات لازم برای حرکت دانشگاه‌ها به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدامات مناسب کشور برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در دانشگاه‌ها گفت: مرجعیت علمی شدن کشور در گرو دانش بنیان شدن است چرا که باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران بزرگ اقدام به خرید پتنت و فناوری از ما باشند.

وی ادامه داد: نظام اقتصاد فعلی بر خرید و و فروش محصولات علمی استوار است. از اتاق خالی نمی توان انتظار تولید علم را داشت از این رو فراهم کردن زیر ساخت‌ها، تقویت شبکه‌های آزمایشگاهی و ارتباطات بین المللی لازم است که حرکت در این زمینه آغاز شده است.

احمدی علت رشد محققان ایرانی خارج از کشور را ایجاد فضای علمی و تحقیقاتی دانست و عنوان کرد: برای ایجاد شبکه آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌های مرکزی تلاش می کنیم ولی از سوی دیگر سرمایه‌گذاری های کمی در این حوزه صورت گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری با ابراز امیدواری از تحقق قول‎های دولت در لایحه بودجه سال 95 گفت: در این لایحه پیشنهاد اختصاص 400 میلیون دلار را برای دانشگاه‌ها داریم که این میزان حداقل نیازی است که باید به مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‎ها باید تزریق شود.

وی افزود: آخرین اعتبارات ارزی اختصاص یافته دانشگاه‌ها مربوط به سال 1378 است.

احمدی یادآور شد:بدون آزمایشگاه و تجهیزات و شبکه علمی قوی مرجعیت علمی محقق نمی شود. امیدواریم در این مقطع زمانی که تلاش برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان در دستور کار دولت قرار دارد، چرخش علمی، جدی تلقی و جدول 14 لایحه بودجه سال 95 محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار