تجاری سازی محصولات در دانشگاه علم و صنعت/ ماهواره تدبیر آماده پرتاب است

رییس دانشگاه علم وصنعت گفت: دراین دانشگاه تجاری سازی محصولات با هدف تولید ثروت از علم صورت می گیرد.

محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم وصنعت در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نسل های اول دانشجو در کشور اظهار داشت: دانشگاه های اولیه کشور ما به صورت نظری و آموزش بوده و استاد در کلاس های درس آموخته های خود را به دانشجویانش آموزش می داد که این مسئله در چند سال بعد دانشگاه های کشور به پژوهش محوری ارتقا یافته  علاوه بر آموزش مسئله تحقیق و پژوهش سرلوحه کار دانشگاهیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه های کشور در زمینه پژوهش و نوشتن مقالات بین المللی پیسرفت قابل توجهی داشته و همین امر سبب ارتقا سطح علمی کشور و صعود رتبه دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم در دنیا شد.

رئیس دانشگاه علم وصنعت در خصوص نسل سوم دانشگاه های کشور گفت: تجاری سازی،  فناوری و تولید علم به ثروت امروزه به وسیله دانشگاه های کشور انجام  می شود که این کار با مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد ابزار و  وسایل شرکت های فناورانه به وسیله دانشگاه ها تهیه می شود.

برخورداری یادآور شد: دولت تسهیلت ویژه ای به شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ها می دهد و ما باید به مرحله ای برسیم که دانش های بنیان سرلوحه کار علمی مراکز آموزشی کشور قرار گیرد.

رییس دانشگاه علم صنعت ابراز داشت: ما ماهواره تدبیر را تحویل داده و زمان پرتاب آن به ما دیگر مرتبط نمی‌شود زیرا ساخت آن به ما سفارش دادند و ما آن را درست و تحویل  مسئولان ذیربط دادیم، ولی تا آنجا که اطلاع داریم پرتاب ماهواره در برنامه مرکز ملی فضایی هست، و ما از مان پرتاب آن اطلاعی نداریم.

برخورداری اذعان داشت: ماهواره‌ آماده پرتاب بوده و مشکلی ندارد ، احتمالاً مشکل در ماهواره‌بر است، زیرا باید ماهواره‌بر برای پرتاب ماهواره آماده باشد.

وی ادامه داد: کشورهای صنعتی در علم دانش بنیان سرمایه گذاری گسترده ای کرده و به نتایج خوبی دست یافتند.

رئیس دانشگاه علم وصنعت گفت: علم دانش بنیان باید در بطن جامعه علمی کشور قرار گیرد و این دانشگاه برنامه خاصی برای اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در سال تحصیلی جدید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.