وصل شدن دوقاره به یکدیگر از زیر اقیانوس توسط فیبر نوری+ تصاویر

نیاز امروزه به اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا سبب شد تا متخصصان با استفاده از مدرن ترین فناوری ها اینترنت را از یک قاره به قاره دیگر به شیوه ای باور نکردنی انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، به تازگی کابل زیر دریایی مربوط به پروژه انتقال اینترنت بین دو کشور ایالات متحده و ژاپن که شرکت گوگل و پنج شرکت دیگر در آن سرمایه گذاری کرده اند به اتمام رسیده است و کاربران ژاپنی از این پس اینترنتی با سرعت 60 ترابیت در ثانیه را تجربه می کنند.

وصل شدن دوقاره به همدیگر از زیر اقیانوس توسط فیبر نوری+ تصاویر

گفتنی است، طول این رشته کابل فیبر نوری در حدود 5600 مایل در سرتاسر اقیانوس آرام است و می تواند تمامی مناطق غربی قاره آمریکای شمالی از جمله لس آنجلس، خلیج سانفرانسیسکو، پورتلند، سیاتل و مناطق وسیعی از آسیا را پوشش دهد.

این پروژه در حدود 300 میلیون دلار هزینه دربر داشته است و با راه اندازی آن سرعت انتقال اینترنت به میزان 10 میلیون بار سریعتر از مودم های کابلی حال حاضر افزایش می یابد.

بهره برداری از این پروژه پس از چندین سال تحقیق، برنامه ریزی، ساخت و ساز و انجام آزمایش های مختلف از سال 2014 میلادی انجام شده است .

وصل شدن دوقاره به همدیگر از زیر اقیانوس توسط فیبر نوری+ تصاویر

در این حالت انتقال، طیف های وسیعی  از نور با فرکانس های مختلف توسط تکرار شونده های موجود درهر 37 مایل از مسیر می توانند عرض اقیانوس را طی کنند و داده های اینترنتی را جابه جا کنند.

همچنین شرکت گوگل در شهر توکیوی ژاپن سیستم Google Cloud  خود را برای دسترسی آسانتر به شبکه اینترنت فعال کرده است.

مشترکان ژاپنی از این پس اینترنتی با سرعتی بسیار بالاتر در اختیار دارند.

 منبع: Dailymail

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.