وزیر دفاع آمریکا: شمار دقیق نیروهای آمریکایی در افغانستان نامشخص است

وزیر دفاع آمریکا گفت: هرچند گزارش‌هایی درباره کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان منتشر شده اما درحقیقت تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا گفت: هرچند گزارش‌هایی درباره کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان منتشر شده اما درحقیقت تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا پس از تصمیم «باراک اوباما» برای تمدید حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، گفت: اعضای ناتو نشان دادند که آن‌ها همکاری خود را با افغانستان در چارچوب برنامه حمایت قاطع تقویت می‌کنند.

وی افزود: اعضای ناتو از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای باقی ماندن 8400 نیروی نظامی ایالات متحده در افغانستان استقبال کردند.

کارتر گفت: هنوز تصمیمی در مورد کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان گرفته نشده است.

روزنامه آمریکایی استارز اند استرایپس نوشت: روز چهارشنبه «باراک اوباما» رییس جمهور امریکا اعلام کرد که به جای 5500 نیرو تا پایان سال میلادی آمریکا حداکثر 8400 تن از نیروهای خود را در افغانستان حفظ خواهد کرد.

اما اکنون دبیرکل ناتو می‌گوید که تاکنون تصمیم نهایی دراین زمینه گرفته نشده است.

اشتون کارتر افزود که آمریکا چهارچوب مشخصی را در این زمینه ارایه خواهد کرد.

کارتر گفت: هرچند گزارش‌هایی درباره کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان منتشر شده اما درحقیقت تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: اما اگر همچین تصمیمی هم گرفته شود باید مشخص شود که این نیروها از بخش مبارزه با هراس‌افکنی کاهش می‌یابد یا از بخش حمایت و آموزشی نیروهای امنیتی افغانستان.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.