در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توضیحات ملانوروزی درباره سرقت مجسمه برنزی از معاونت هنری / مجسمه مسروقه اثر با ارزشی نبود

مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد گفت: مجسمه برنزی بهداد لاهوتی هیچ تعلقی به موزه هنرهای معاصر نداشته و مسئولان موسسه به همراه نیروی انتظامی همچنان در حال بررسی و تحقیقات هستند.

مجید ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرقت مجسمه برنزی بهداد لاهوتی که از حیاط معاونت هنری ارشاد رخ داده بود، گفت: این مجسمه به موسسه توسعه هنرهای تجسمی تعلق داشته و صحبت هایی که در رابطه با اختصاص آن به گنجینه موزه هنرهای معاصر مطرح شده کذب هستند و به گونه ای جوسازی کرده‌اند.

وی افزود: طبق مدارکی که در این موسسه برای خرید مجسمه از بهداد لاهوتی موجود است این اثر جزو اموال دولتی نبوده است، همچنین لازم به ذکر است که اثر مذکور از لحاظ هنری خیلی شاخص و با ارزش نبوده و سارقان هم احتمالا برای فروش و بهره مندی از فلز آن این کار را کرده اند.

ملانوروزی در خصوص رسیدگی هایی که در رابطه با این سرقت انجام شده اظهار کرد: به جهت وزن سنگینی که این کار داشت قطعا برای ربودن آن به ماشین و یا چند نفر نیاز بوده است و این دزدی در تعطیلات عید نوروز رخ داده است. پس از آن هم آقای سیاهکارزاده مسئول این موسسه به نیروی انتظامی اطلاع دادند و مظنونینی که در جریان این اقدام در موسسه و فضای آن حضور داشتند، مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

توضیحات ملانوروزی درباره سرقت مجسمه برنزی از معاونت هنری / اثر با ارزشی نبودند

مدیر کل هنرهای تجسمی ارشاد درباره وضعیت نگهداری این اثر و مظنون این پرونده گفت: این کار مدت ها بود که بین دو انبار و فضایی مثل زیرپله نگهداری می‌شد و در این گونه سرقت‌ها که کار حجیمی ربوده می‌شود به جهت لزوم وجود همکاری چند نفر پای نگهبان آن محل وسط کشیده می‌شود اما با وجود همه این ها آگاهی همچنان در حال بررسی است و احتمال داده اند که به جهت باقی مانده‌هایی که حول این کار مانده اند، اثر را با دستگاهی برش زده و بعد آن را خارج کرده‌اند.

ملانوروزی در پایان تاکید کرد: این اثر همانطور که گفتم هیچ تعلقی به دولت و موزه هنرهای معاصر نداشته و مسئولان موسسه به همراه نیروی انتظامی همچنان در حال بررسی و تحقیقات هستند.

توضیحات ملانوروزی درباره سرقت مجسمه برنزی از معاونت هنری / اثر با ارزشی نبودند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
یه مجسمه 350 کیلویی که تو جیب جا نمیشه راحت بردارن ببرن یه جرثقیل میخواد یا یه نیسان با چند نفر آدم گردن کلفت که برش دارن ببرن تازه بردنی یعنی اونجا در نداشته نگهبان نداشته که کنترل کنن. مصداق تو روز روشن شتر رو با بارش دزدیدن شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۰ تير ۱۳۹۵
مجسمه با ارزشی نبوده بعد پول بیت المال دادید خریدید و اگر با ارزش بوده گذاشتید زیر پله و دزدیدنش! چرا انقدر دروغ گفتن راحت شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خجالتم خوب چیزیه آقای ملانوروزی.بااین حرفانمی تونید گندی روکه زدین،توجیه کنین.خواهشابه شعورمردم احترام قائل بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
دکل چند هزار تنی عین سوزن توکاهدونی گم میشه،
350کیلو که چیزی نیست، در مجموع خسته نباشید واقعا چیه ؟خوب جنس بی ارزش رو میزارن زیر پله خوب گم میشه دیگه ،خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
واقعا مجسمه با این همه ارزش که وقتی به عکسشنگاه میکنم میتونم چندین رخ ونیم رخ ببینم یا در کل یه برگ درخت،میگه اذزش نداشته،قربون دستاهای نازنینت که این مجسمه زیبارو ساختی استاد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۰ تير ۱۳۹۵
راست گفته بنده خدااااا ، چیزی نبوده 350کیلو برنز بوده :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۹ تير ۱۳۹۵
خخ این ازون حرفاسا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۹ تير ۱۳۹۵
کار خودتونه وگرن اگه شاخص نبود چرا به عنوان مجسمه گذاشته بودین جلو معاونت هنری... یعنی مجسمه 350 کیلویی دزد برد کسی هم ندید.... مردمو چی فرض کردین...