«سفر به نهایت دور» حكایت مردمی است كه از جنگ و خشونت بیزارند

نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و كارگردانی محمد میرعلی‌اكبری از 22تیرماه در سالن چهارسو مجموعه‌ تئاتر شهر با حمایت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد میر‌علی‌اكبری كه نمایش «سفر به نهایت دور» را برای اجرا در مجموعه‌ تئاتر شهر آماده كرده است، گفت: مدت شش سال از تئاتر دور بوده‌ام و اكنون از اینكه نمایشم برای اجرای عمومی آماده شده است خوشحالم. نمایش «سفر به نهایت دور» فضای سوررئالیستی دارد و با شش ماه تمرینات كارگاهی آماده اجرای عمومی شده است.
 
وی با اشاره به محتوای داستانی نمایش خود اظهار داشت: این نمایش، داستان مردمانی است كه تهدید وقوع یك جنگ بزرگ را حس می‌كنند. چون برخی سیاستمداران‌شان بدون واهمه از فاجعه و حادثه‌ای بزرگ، مُدام از جنگ و ویرانی سخن می‌گویند و با ایجاد تنش‌های بین‌المللی به استقبال آن می‌روند؛ در صورتی كه مردمان جامعه از جنگ و خشونت بیزارند و ترجیح می‌دهند در فضا زندگی كنند تا بر روی زمین!
 
میرعلی‌اكبری درباره‌ شیوه‌ كارگردانی خود توضیح داد: در گذشته برای اعمال نظراتم به عنوان كارگردان، كمی دیكتاتورگونه برخورد می‌كردم. اما اكنون با گذشت زمان و كسب و تجربیات چندین ساله‌ام، «سفر به نهایت دور» را كاملا با همراهی و مشاوره‌ گروه و به صورت كارگاهی آماده كرده‌ام. این تغییر شیوه را برای خودم یك رشد می‌دانم و در آینده نیز آثارم را حتما با همین سبك و شیوه كارگردانی خواهم كرد.
 
این نویسنده و كارگردان اضافه كرد:‌ نمایش «سفر به نهایت دور» فضایی سوررئالیستی دارد و از آنجایی كه با توجه به محدود‌یت های مالی نمی‌توانستیم پروداكشن خاصی برای آن طراحی كنیم، از این رو از گروه بازیگری خواستم طی اتودهای متعدد در طول پروسه‌ تمرین، پیشنهاد‌های اجرایی خود را ارائه كنند كه در نهایت شاكله‌ اصلی نمایش بر اساس همین اتودها شكل گرفت.
 
میرعلی‌اكبری در پایان گفت:‌ در اجرای واپسین نمایشم از بازیگران حرفه‌ای و قدرتمندی كمك گرفته‌ام كه هر كدام به نوبه‌ خود بسیار توانمند هستند. از این روست كه معتقدم كارگردانی به شیوه‌ كارگاهی با این گروه بازیگری، موفقیت‌آمیز بوده است. بزرگ‌ترین ویژگی نمایش «سفر به نهایت دور»، بازی بازیگران توانمند آن است. فكر نمی‌كنم كسی بتواند از بازی بازیگران این نمایش ایرادی بگیرد.
 
در این نمایش بازیگرانی چون مجید آقاكریمی، حمید خوش‌نویس، آرش فلاحت‌پیشه، مسیح كاظمی، محمدرضا مالكی، كامبیز مُنصف، مهدی نصرتی، بهناز نادری، لادن نازی و خسرو شهراز به ایفای نقش می‌پردازند.
 
گفتنی است نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و كارگردانی محمد میرعلی‌اكبری از 22تیرماه در سالن چهارسو مجموعه‌ تئاتر شهر با حمایت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار