سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد:

سایه وقایع دالاس بر مبارزات انتخاباتی آمریکا

قتل عام 49 همجنس‌باز در اورلندو و اکنون پنج نیروی پلیس در دالاس، مبارزات انتخاباتی آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.

سایه وقایع دالاس بر مبارزات انتخاباتی آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد نوشت دو کشتار، نخست قتل عام 49 همجنس باز در اورلاندو و اکنون پنج نیروی پلیس در دالاس، مبارزات انتخاباتی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. 

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اتفاق های اخیر رای دهندگان آمریکایی را به این نتیجه رسانده است که دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قادر به تفکرات سیاسی پیچیده است.   

پس از موضع گیری ترامپ درباره حادثه اورلندو وی در دالاس نشان داد که از توانایی نزدیک شدن به دو طرف یک درگیری پیچیده برخوردار است. مردی که از آتش افروزی لذت می برد، نشان داد که ممکن است بتواند شعله های آتش را خاموش کند. 

اینگونه تصور می شد که ترامپ با صدای بلند وفاداری خود بر اجرای قانون را اعلام کند اما در یک بیانیه ویدئویی که ستاد انتخاباتی وی منتشر کرد، این نامزد جمهوریخواه هنگام سخن گفتن درباره کشته شدن یک سیاه پوست بر اثر شلیک گلوله پلیس و حادثه مشابهی که هفته گذشته روی داد به طور غیرمنتظره ای با ملاحظه به نظر می رسید. 

ترامپ تصریح کرد همه مردم آمریکا حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند و ما آمریکا را بار دیگر ایمن می سازیم. 

تشدید تنش های نژادی به ویژه در سالی که قرار است انتخابات در آن برگزار شود، هشدار دهنده است. نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو در ماه ژوئن نشان می داد که تنها 46 درصد از سفیدپوستان در کل روابط نژادی را خوب ارزیابی می کردند که خیلی کمتر از رقم 66 درصد ژوئن سال 2009 یعنی چند ماه پس از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما بود. کاهش این رقم در بین سیاه پوستان بیشتر بود و 59 درصد در سال 2009 به 34 درصد در ژوئن امسال رسیده است. 

لورتا ای لینچ، دادستان کل ضمن ابراز همدردی گفت: پس از حوادث این هفته مردم آمریکا در سراسر کشور احساس درماندگی، بی  اعتمادی و ترس می کنند.

 وی با تاکید بر اینکه مردم آمریکا باید احساس تلخی و کینه را از خود دور کنند، افزود به منظور یافتن راهی برای ایجاد همبستگی بین مردم کشور کاری جدی و دشواری باید انجام شود. 

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به حوادث اخیر در مصاحبه با سی ان ان گفت: ما باید هر کاری که ممکن است برای حمایت از نیروهای پلیس و همچنین حمایت از مردم بی گناه آمریکا که با پلیس درگیر می شوند، انجام دهیم. 

وی پس از آن روز جمعه در کنفرانسی در فیلادلفیا اذعان داشت که در آمریکا بیش از حد خشونت، بیش از حد نفرت، بیش از حد کشتار وجود دارد و افراد زیادی کشته می شوند که هیچ کدام نباید روی دهد.  


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار