افزایش دسترسی بیماران غیرواگیر به دارو در کشور/کاهش نمک و شکر در فرآورده های غذایی

رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: بیماران غیرواگیر دسترسی شان به داروها با برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش می یابد.

رسول دیناورند رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجلاس روسای دانشگاه ها در مورد پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار داشت:  یکی از تهدید های اصلی کشورهای در  حال توسعه در 10 سال اخیر رشد بیش از حد بیماری های غیرواگیر بوده و همین امر سلامت مردم را به شدت تهدید می کند. 
 
وی بیان کرد: وزارت بهداشت برنامه هایی را در جهت مقابله با شیوع بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلب، دیابت، سرطان و مسائل ریوی تدوین کرده و یک سند جامع برای مبارزه با این نوع بیماری ها به تصویب شورای عالی سلامت رسیده است. 
 
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزرات خانه های مختلف سند جامع سلامت را  امضا کردند، افزود: وزارت بهداشت در حوزه های مختلف وظایف خاصی را در جهت مبارزه با بیماری های غیرواگیر تعیین کرده که این کار با همکاری روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان بهداشت و یک  تیم 12 نفره از سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است. 
 
دیناروند ادامه داد: تقریباً تمام داروهایی که به بیماری های غیرواگیر ارتباط دارد در دسترس بوده و ما در این خصوص هیچ کمبودی نداریم. 
 
وی ابراز داشت: 50 درصد از افراد متأسفانه اطلاعی از بیماری دیابت و فشار خون ندارند و تبعات بعد از آن سبب بالا رفتن هزینه های درمانی در کشور شده و در نهایت بودجه بهداشت در کشور هدر می رود.
  
وی اذعان داشت: در سازمان غذا و دارو سعی می شود دسترسی بیماران به دارو از 50 درصد به 80 درصد افزایش یابد و در این زمینه برنامه ریزی های ویژه ای در حوزه غذا شده است. 
 
دیناروند گفت: طبق مصوبه سازمان غذا و دارو میزان نمک، شکر و اسید چرب ترانس در فرآورده های غذایی با هدف حفظ سلامت مردم کاهش می یابد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.