وزیر انرژی عربستان: 50 دلار برای هر بشکه نفت، بهایی اندک است

خالد فالح امیدوار است رشد کند اقتصادی در جهان، میزان تقاضا در بازار نفت را کاهش ندهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «سی ان بی سی»، خالد فالح وزیر انرژی عربستان سعودی، روز سه شنبه در مصاحبه ای با یک روزنامه آلمانی اظهار کرد: «عربستان سعودی امیدوار است کند شدن رشد اقتصادی در جهان، سطح تقاضای نفت را پایین نیاورد.» وی در ادامه افزود: 50 دلاری نفت به ازای هر بشکه، بهای بسیار پایینی است.

خالد الفالح در ادامه گفت: «میزان عرضه و تقاضا، عوامل تعیین کننده بهای نفت در بازار هستند و در حال حاضر، میزان تقاضای نفت در بازار در سطح متناسبی قرار دارد.»

وی افزود: «گفته می شود فشارهای اقتصادی، برخی بازارهای مهم جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ما امیدواریم این فشارها، سطح تقاضای جهانی نفت را پایین نیاورد.»

فالح گفت برای تداوم سرمایه گذاری در بازارهای نفتی، بهای نفت باید بین 50 تا 100 دلار به ازای هر بشکه باشد. وی با اشاره به استخراج نفت در آمریکا اظهار کرد: «تقریبا 1 میلیون بشکه نفت در روز به بازارهای نفتی عرضه می شود. میزان تقاضا نیز تقریبا متناسب با میزان عرضه است و در حال حاضر، بازار نفت به تعادل و توازن نزدیک شده است؛ اما همچنان میلیون ها بشکه نفت مازاد در بازار موجود است که کاستن از این میزان، زمان بر خواهد بود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار