کسب مقام اول منطقه در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر/ افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: کشور ما در 12 شاخص حوزه کنترل بیماری های غیرواگیر رتبه اول را در بین کشورهای منطقه کسب کرده است.

فرزادفر رییس مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گزارش ارائه شده در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در کشور اظهار داشت: طبق این گزارش وضعیت کشور از بین 14 شاخص سلامت بسیار مناسب بوده و طی سال‌های اخیر توانسته 12 شاخص را کسب کند.

وی بیان کرد: با اجرای سیاست‌های کلان کشور ما در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر مقام اول را در بین کشورهای منطقه کسب کرده و بعد از برزیل در دنیا به عنوان کشور دوم در زمینه پیشرفت حوزه سلامت قرار داریم.

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم یادآور شد: آمار بیماری‌های غیرواگیر نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش بوده و عواملی چون چاقی و قند خون در صدر این بیماری‌ها در کشور قرار دارد.

وی گفت: متأسفانه استفاده از مواد مخدر صنعتی در کشور رو به افزایش است و همین مسئله سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

فرزادفر یادآور شد: 76 درصد از مرگ و میرهای کشور در اثر بیماری‌های غیرواگیر بوده و این عارضه 16 میلیون سال از عمر مردم کم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار