جنتی در جمع خبرنگاران؛

به شدت پیگیر پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی هستیم

من نمی توانم قضاوتی در مورد کوتاهی کردن پزشکان داشته باشم اما به طور قطع این موضوع را با وزیر بهداشت در میان خواهم گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم ترحیم عباس کیارستمی در جمع خبرنگاران، در خصوص تشکیل پرونده پزشکی کیارستمی گفت: من نمی توانم قضاوتی در مورد کوتاهی پزشکان داشته باشم اما به طور قطع با وزیر بهداشت این موضوع را در میان خواهم گذاشت و خود ایشان هم به جد پیگیر این قضیه است.
 
وی افزود: زمانی که کیارستمی در بیمارستان بودند و حال ایشان وخیم بود، من از وزیر بهداشت بلافاصله درخواست کردم و ایشان سریع در بیمارستان حضور پیدا کردند و پزشکان را به سرعت به بیمارستان کشاندند و دستورات لازم را به آنها دادند. حالشان بهتر شد ولی نهایتا دست خداوند است که تقدیر را رقم می زند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر از صحبت های خود در خصوص برکنار کردن برخی از اعضای شورای پروانه نمایش و جایگزینی آنها توسط افراد دیگر عنوان کرد: ما سعی کردیم افراد متخصص و آشنا با مقوله سینما که آشنا با معیارهای قانونی هم هستند، در این شورا قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که شما فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را مشاهده کرده اید بیان کرد: من این فیلم را دیده ام ولی الان نظری ندارم و بگذارید دستگاه های ذیربط نظر نهایی را بدهند.

جنتی در ادامه درباره ارزش نهادن به هنرمندان و جایگاه آنها اظهار داشت: ما باید قدر شخصیت های ارزشمند هنری را بدانیم و در زمان حیاتشان آنها را بیشتر ارج نهیم و به جامعه خودمان معرفی کنیم.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم در حاشیه مراسم ترحیم عباس کیارستمی در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد کادر پزشکی عباس کیارستمی عنوان کرد: از وقتی که وزارت بهداشت از بیماری کیارستمی مطلع شد، کادر پزشکی بسیار قوی را بالای سر او آوردند. ما دستورات لازم را جهت پیگیری روند درمانی این هنرمند دادیم و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد همه شما می دانید.
     

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.