اصفهان؛

1700 مددجو تحت پوشش بهزیستی نطنز

رئیس اداره بهزیستی نطنز از تحت پوشش بودن 1700 مدد جو در بهزیستی نطنز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی محبی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی 170 نوع خدمت قبل از تولد تا پس از فوت را ارائه می‌دهد و اداره بهزیستی نطنز 1 نمایندگی و 5 مجتمع و 1700 مددجو دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات می‌پردازد که از جمله توان‌بخشی امور اجتماعی پیشگیری و ... است و خوشبختانه بهزیستی شهرستان نطنز عملکرد بسیار خوبی طی این چند سال داشته است.

رئیس اداره بهزیستی نطنز عنوان کرد: در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد کارهای بسیاری انجام شد که از جمله برنامه‌ها نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در ماه رمضان، کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد و کمک به کمپ ترک اعتیاد سپیده‌دم رهایی و مرکز ترک اعتیاد رؤیا بوده است؛ اما متأسفانه کمک‌رسانی این اداره مرکز رؤیا به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات فعلاً قطع‌شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره تنظیم سند جامع پیشگیری از اعتیاد است که در این راستا برنامه‌های مختلفی برای پیشگیری در نظر گرفته‌شده است.

محبی با بیان اینکه نمایندگی بهزیستی در بادرود با حدود 7 نفر کارکنان در خدمت مردم برای ارائه خدمات هستند، بیان کرد: قرار است در مهرماه همایش دوقلوها به همت این اداره برگزار شود و نمایشگاه عرضه آثار مددجویان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی در محل پارک ملت برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سه‌ماهه نخست امسال حدود 238 پرونده جسمی حرکتی اعصاب و روان ذهنی، 208 مورد مستمری‌بگیر و 23 مورد ضایعه نخاعی داشته‌ایم و همچنین حدود 100 مورد بازدید از منازل توان‌خواهان و اهدای وسایل و در نوروز 95، اعطای 55 سبد کالا به ارزش یک‌میلیون ریال را داشته‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی نطنز همچنین اذعان کرد: در بخش نگهداری سالمندان نیز مرکز سالمندان حسین بن علی با ظرفیت حدود 25 نفر سالمند و 9 کارکنان مشغول فعالیت است که در حال حاضر حدود 15 سالمند در آن نگهداری می‌شود و به 40 نفر مادران سرپرست خانوار بیمه اجتماعی تعلق‌گرفته و پرداخت می‌شود.

وی از تشکیل گروه همیار زنان سرپرست خانوار که در حال حاضر کلاس‌های بسته‌بندی گیاهان دارویی، کشت زعفران و روغن بابونه برای این افراد برگزار شده و به آن‌ها آموزش لازم داده می‌شود خبر داد و ادامه داد: در مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست یا بد سرپرست علامه مجلسی در حال حاضر 5 نفر نگهداری می‌شود.

محبی گفت: در بحث آموزش علاوه بر اعتیاد، آموزش روش‌های زندگی خانواده، پیش از ازدواج، فرزند پروری و کنترل خشم و ایدز نیز برگزارشده است که حدود 112 نفر در سال گذشته آموزش داده شدند و برای 439 نفر دوره مهارت زندگی و برای 74 نفر دوره فرزند پروری برگزار شد.

وی همچنین از غربال‌گری شنوایی بینایی و آموزش ژنتیک 159 نفر در سه‌ماهه اول سال خبر داد و خاطرنشان کرد: به 28 نفر معتاد بهبودیافته وام 5 میلیونی با سود 4 درصد تعلق گرفت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.