تصاویر رصد کشتی جنگی آمریکا توسط شناورهای سپاه در تنگه‌هرمز/ "تندر" در فاصله ۵۰۰ متری نیواورلئان + تصاویر

تصاویر نزدیک شدن شناورهای سپاه به ناو آمریکایی منتشر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته خبرگزاری رویترز خبر داد که 5 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه به یک فروند ناو آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شده است. این خبر بلافاصله در رسانه‌های جهان بازتاب بسیاری یافت.

طبق خبر رویترز، 3 فروند از قایق‌های سپاه در این ماجرا، مجهز به تسلیحات نظامی بوده و یک فروند از قایق‌ها هم مجهز به موشک کروز بوده است.

نکته قابل توجه این است که در این کشتی جنگی آمریکا که یواس‌اس نیواورلئان نام داشته است، ژوزف ووتل فرمانده نظامی ارشد آمریکا در خاورمیانه حضور داشته است. او ساعتی پس از انتشار این خبر از روی عرشه همین ناو، به  خبرنگاران گفت:‌ نزدیک شدن قایقهای ایرانی بدون مخاطره و امن بود.

ساعتی پس از این خبر، سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که، "تحت نظر قرار دادن شناورهای بیگانه در منطقه‌های مأموریتی نیروی دریایی سپاه موضوع جدیدی نیست و این کار همواره به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شده، می‌شود و خواهد شد."

وی افزود: ما براساس مأموریت‌های محوله، تردد و جابه‌جایی هر شناور از کشورهای بیگانه به‌ویژه کشورهای فرامنطقه‌ای و به‌طور خاص دشمنان انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ آمریکا را که حضورشان برای ما تهدید ذاتی و شرّ مطلق است با دقت و حساسیت دنبال می‌کنیم و آنان نیز نسبت به این مسئله کاملاً تمکین کننده هستند.

حالا، سایت روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از عرشه ناو نیواورلئان تصاویری از نزدیک‌شدن یک فروند قایق تندرو و یک فروند ناوچه سپاه به ناو آمریکایی را منتشر کرده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که ناوچه سپاه که به ناو آمریکایی نزدیک شده است، ناوچه تندر است. این ناوچه با طول 38.6 متر و عرض 6.8 متر، می تواند با سرعتی در حدود 65 کیلومتر بر ساعت در آب حرکت کند.

رادار سطحی برای کشف و ردگیری اهداف سطحی و شناورهای دشمن با قابلیت شناسایی ده ها هدف، رادار ناوبری برای کمک به مسیریابی و رادار کنترل آتش برای هدایت تسلیحات به همراه سامانه های هشدار راداری، جنگ الکترونیک و سامانه های مخابراتی از جمله تجهیزات این شناور رزمی است.

ناوچه تندر به دو قبضه توپ دو لوله 30 میلیمتری و 23 میلیمتری و همچنین یک قبضه تیربار دوشکا 12.7 میلیمتری مسلح است. اصلی ترین سلاح این ناوچه، 4 فروند موشک کروز نور است که می‌تواند اهداف را در فاصله حدود 150 کیلومتری، اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.

2 تصویری که وال استریت ژورنال از ماجرای نزدیک شدن شناورهای سپاه به ناو آمریکایی منتشر کرده را در ذیل ببینید:

تصاویر رصد کشتی جنگی آمریکا توسط شناورهای سپاه در تنگه‌هرمز/

تصاویر رصد کشتی جنگی آمریکا توسط شناورهای سپاه در تنگه‌هرمز/

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
درودبرسپاه و سپاهیان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۵
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
زنده باد دریا دلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۵
درودبردلاورمردان ایران زمین،خداحفظتان کند،سربلندباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۵
درود بر غیور مردان سرزمینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۵
درود بر دلاور مردان
خدا قوت
آخرین اخبار