یاسوج؛

وقتی قطب کشاورزی هنرستان کشاورزی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران از دلیل استفاده از نیروهای متخصص غیر بومی در پروژه‌های عمرانی این شهرستان رمزگشایی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید ظهیرالدین پورالحسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با کارهای بزرگی که در زمینه آبرسانی کشاورزی در شهرستان گچساران طی چند سال اخیر صورت گرفته این شهرستان نه تنها قطب کشاورزی استان بلکه قطب کشاورزی در جنوب کشور نیز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران بیان کرد: آب‌رسانی به دشت امام‌زاده جعفر و همچنین آبرسانی به برخی دشت‌های دیگر این شهرستان باعث رونق کشاورزی در گچساران شده در حالی که قطب کشاورزی استان ما هنرستان کشاورزی ندارد.

وی گفت: باید برای این کار چاره‌جویی شود چرا که وقتی کشاورزی ما توسعه پیدا می‌کند باید نیروی فنی نیز در کنار آن تربیت کنیم.

این مسؤول گریزی به برخی از مشکلات در این شهرستان زد و گفت: یکی از مشکلاتی که طی سالیان اخیر با ان رو‌به‌رو بوده‌ایم موضوع عدم استفاده از نیروهای متخصص این شهرستان در پروژه‌های عمرانی است.

پورالحسینی اظهار کرد: برای مثال همیشه گلایه می‌کنیم چرا در پروژه سد چم‌شیر از نیروهای بومی تنها برای کارهایی مانند نگهبانی و کارگر ساده استفاده شده و از نیروهای متخصص ما استفاده‌ای نمی‌شود و همه غیر بومی هستند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: این موضوع به دلیل نبود نیروهای متخصصی بوده که در سال‌های گذشته پرورش نداده‌ایم و رویکرد ضعیفی بوده که نسبت به رشته ریاضی و فنی در این شهرستان وجود داشته است.

پورالحسینی در ادامه این مبحث گفت: بیشتر دانش‌‌آموزان در سال‌های اخیر گرایش به رشته‌هایی مانند تجربی و انسانی داشته‌اند و همین موجب شده تا در رشته‌هایی مانند ریاضی و فنی تحصیل کرده کمتری داشته باشیم و لذا تا سال‌ها بعد از جوانان ما به عنوان کارگران ساده در پروژه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گچساران در سال‌ها پیش هنرستان کشاورزی داشت و امروز فعالیتی ندارد، تصریح کرد: باید به هر ترتیب که شده هنرستان کشاورزی را در گچساران فعال کنیم چرا که برای توسعه کشاورزی این شهرستان نیاز به نیروی متخصص داریم.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.