گالری‌گردی؛

نگارخانه‌هایی که در پایان هفته میزبان شما می‌شوند

برنامه گالری‌های مختلف تهران در روزهای آتی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر با هر شکل و شمایلی که شما دوست داشته باشید، هر هفته در گوشه و کنار شهر خودنمایی می کند.
در این هفته هم دنیا از دریچه گالری ها، نگارخانه ها و مجموعه های فرهنگی و هنری میزبان نگاه  علاقه‌مندان و دوستداران می‌شود.
یکی از این مجموعه ها گالری ویستا است که با نمایشگاهی در قالب چیدمان هایی نو از 25 تیر به استقبال هنردوستان می رود.
در این نمایشگاه آثاری از آرش فاتح برخواری با عنوان واسازی یک اثر در سه بافتار به نمایش گذاشته می شود. تا 5 مرداد برای بازید از این کارها فرصت دارید.

گالری شیرین
استراق سمع و بصر عنوان نمایشگاهی است که در گالری شیرین برگزار می شود. در این نمایشگاه آثاری از معین شافعی وجود دارد که در قالب فتومونتا‍ژهایی به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه هم از 25 تیر تا 6 مرداد برقرار است.

روز گمشده ها
گالری شیرین 2 هم نمایشگاهی در قالب نقاشی از شهروز صدر فرزانه را از 25 تیر برپا می کند. این نمایشگاه تا 6 مرداد برپا است.

هویت
گالری جرجانی از 25 تیر تا 11 مرداد میزبان نمایشگاهی در قالب نقاشی  از 7 هنرمند می شود.
گفتنی است لاله فیرزوی هنرمندی است که جمع آوری این نمایشگاه را به عهده داشته است.

انسانشهر
انسانشهر عنوان نمایشگاهی است که از آرین عظیما به نمایش در می آید. در این نمایشگاه آثاری با عنوان مذکور و در قالب طراحی از این هنرمند وجود دارد که برای بازید از آن می توانید تا 1 مرداد به این گالری مراجعه کنید.

گالری ایده پارسی
از 25 تیر گالری ایده پارسی میزبان نمایشگاه گروهی در قالب تصویرسازی می شود. این نمایشگاه که توسط مژگان قائدی حیدری جمع آوری شده شامل آثاری از  مینا ابوالحسن زاده، حوریه ستوده، سپیده محتشمی، حمیده حبیبی، نیلوفر طاهری طلب، صحرا زاهدی شیخانی، سعیده ریاضی، سحر ربیعانی، ندا رضایی، شهلا صبوری، راحله عالی پور، لیلا عبدی راد، عاطفه عبودی، فاطمه قاسمی بحر آسمان فرنازقاسمی، فاطیما کریمی، حدیث قنبری و منیژه محمدی است که تا 30 تیر برقرار است.

گالری فرهنگسرای ارسباران
احسان رافتی داریان مسئول جمع آوری نمایشگاهی است که با عنوان «تهران شهر زندگی» به گالری فرهنگسرای نیاوران می آید. در خصوص این مجموعه نوشته شده:  تعداد60 فریم در ابعاد 30* 30 از 49 عکاس که با تلفن همراه گرفته شده است توسط احسان رأفتی با هشتک" tehrandailylife #  "در اینستاگرام "گردآوری و با مشارکت آژانس عکس تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ساعت 10تا 20 برای بازدید عموم درگالری شماره یک ارسباران به نمایش در می آید.
نمایشگاه «تهران شهرزندگی» با آثاربرگزیده عکاسان علی رسولی، امین رحمانی، امیرحسین رضایی، آیدا گوهریان، آزاده تهرانی، بیتا شریفی، داوود احمدی مونس، داوود قهردار، احسان رأفتی،  الناز فرخی، فربد پهلوان، حامد عطایی، حامد بدری، حامد ایلخان، حسین حیدرپور، کاوه سجودی، کیمیا نیک، محمود کرباسیه، محمود خستو، مجیدحامد حق دوست، مسعود حدادی، مسعود درودیان، مهدی عباسی،  مهدی خدیری، محمد میری،  محمد خدابخش، محسن محمدی، محسن عطایی، محسن گیتی نورد،  مصطفی فرهنگ، محمدعلی نجیب، نرگس باقری، نسیم بهاری، امید مسعودفر،  پوریا سرحدی، راحله صبوحی، رامینا سلطانی، ابوالفضل سلمانزاده، سمیرا شریعتمداری،  سروین سرابی،  شقایق مرادیان نژاد، یونس شکرخواه ، شهرام گیل آبادی، شایان محرابی، سبحان فرج ون، سودابه تصدیقی،  وحید حسامیان، وحید شیخی و یاسمن فرد برگزار می شود.  همچنین کتاب «تهران شهر زندگی»  25 تیر ساعت 17 روز افتتاحیه نمایشگاه با حضور هنرمندان عکاس رونمایی می شود.
 
نگارخانه آتشزاد
این گالری نمایشگاهی با عنوان رنگ ها و واژه ها را از 25 تیر تا 3 مرداد برگزار  می کند. در این نمایشگاه آثاری از بابک ابراهیمی در قالب نقاشی وجود دارد که در خصوص آن نوشته است: 
نورها و سایه ها همدیگر را به آغوش میکشند، 
رنگ ها و رازها در هم می روند، 
و جایی که مرز خیال و واقعیت ناپیدا است ، تصویر شکل می گیرد: 
لحظه ی برگزیده ؛ لحظه ای که از میان هزاران لحظه ی سرگردان ، برگزیده می شود و در چارچوب عکسی خاص، به تماشای شما می نشیند.
پس بگذارید تصویرهای من به چشم های شما خیره شوند، 
در شما زندگی کنند، 
و این گونه به لحظه های مشترک برسیم ؛ چرا که عکس ها ، در واقع ، فرصتی برای با هم بودن اند ، با هم دیدن، با هم حس کردن.
و راهی به سوی دریایی بیکران اند ، یا آسمانی آمیخته با دکلی تنها. 
فرقی نمیکند ! فقط با هم بودن است که در اینجا مهیا است...

این ها گزیده ای از نمایشگاه های هفته پیش رو در برخی از گالری ها بود، اما مجموعه های دیگری چون گالری کمال الدین بهزاد، سایه، 26، موسسه بهنام دهش پور، مینا، طراحان آزاد، لاله، فرهنگسرای نیاوران و تعدادی دیگر نیز با برنامه های متنوع تازه ای به استقبال هنردوستان می‌روند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.