ثانیه شمار برکناری مدیرعامل مترو ؛

زورآزمایی هابیل و محمدباقر/ درویش قدرتمند شده یا قالیباف ضعیف؟

تغییر مدیری که با حکم مستقیم قالیباف در مترو مشغول به فعالیت بود توسط هابیل درویش، ابعاد پنهان بسیاری دارد.

زورآزمایی هابیل و محمدباقر/ درویش قدرتمند شده یا قالیباف ضعیف؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌تغییر مدیری که با حکم مستقیم قالیباف در مترو مشغول به فعالیت بود توسط هابیل درویش، ابعاد پنهان بسیاری دارد.

هابیل درویش تصور نمی‌کرد زمانی که به همراه سایر مدیران مترو در جلسه حضور داشتند و قالیباف همراه سید مهدی پورهاشمی در این جلسه به صورت سر زده حاضر شده است، برای او چه نقشه‌هایی در سر دارد.

هابیل زمانی بیشتر غافلگیر شد که قالیباف، پورهاشمی را مدیرجدید خط 6 مترو معرفی کرد و با حفظ سمت، درویش را نیز به مدیریت خط 7 منصوب کرد.

این تغییرات تا همین چند روز پیش دست نخورده ماند تا اینکه بعد از انفجار شهران، هابیل درویش از تعطیلات عید فطر استفاده کرد و مدیر منصوب شهردار را از سمت خود در معاونت عمرانی مترو عزل کرد.

این تغییرات جایگاه هابیل درویش را متزلزل ساخته چرا که پورهاشمی نه تنها مدیر منصوب قالیباف، بلکه از نزدیکان مازیار حسینی معاون جدید ترافیک شهرداری محسوب می‌شود.

این 2 آنقدر به هم نزدیک هستند که مازیار حسینی در زمان معاون فنی و عمرانی شهرداری، پورهاشمی را به سمت مدیر پروژه تونل نیایش منصوب کرده بود.

از طرفی نیز هابیل درویش مدیر منتسب به حلقه احمدی‌نژاد رئیس جمهور قبل به شمار می‌رود و همان زمان نیز عنوان شد که او به سفارش رئیس جمهور وقت به عنوان مدیر مترو انتخاب شده است.

این تغییرات نشانگر تقابل درویش با قالیباف و یا شاید در سطح کلان احمدی نژاد با قالیباف باشد. چرا که چنین اقدامی و برکناری مدیری که با حکم قالیباف منصوب شده است، بدون اطلاع شهردار تهران، نیاز به پشتوانه محکم و قدرت بسیاری دارد.

گرچه اکنون نیز با توجه به اینکه مازیار حسینی رئیس هیأت مدیره مترو شده است، و نارضایتی قالیباف از درویش، ثانیه شمار برای برکناری درویش آغاز به کار کرده و هر لحظه ممکن است حکم عزل او صادر شود.

عده‌ای معتقدند که فرد جانشین درویش، کسی نخواهد بود جز سید مهدی پورهاشمی. ضمن اینکه تجربه ثابت کرده قالیباف مدیر غیرقابل پیش بینی است و هر لحظه امکان تغییرات در شهرداری می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۵
هر دو این عزیزان از مدیران با سابقه و خوب و جهادی کشور هستند و خدمات ارزنده ای به کشور کرده اند ،هم آقای قالیباف و هم آقای درویش عملکرد بسیار خوبی در مجموعه شهرداری و احداث مترو داشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۵
سلام انتقاد منطقي سازنده است ولي همه مي دانيم كه اقاي قاليباف از مديران با انگيزه و جدي و قدرتمندي است كه كشور به چنين مديراني نياز دارد. نقد كردن و حرف زدن كار اساني نيست وليكن در مقياس با مديريت اجرايي بحساب نمي ايد متاسفانه در كشور ما حرف زياد زده مي شود وليكن عمل كردن خيلي كم حالا كه افرادي همانند ايشان كمتر حرف مي زند و بيشتر كار مي كند تقوا داشته باشيد و قدرداني نماييد كه انگيزه اي باشد براي مديران لايق ديگر ،
آخرین اخبار