بهزاد خداویسی:

«ایران سرای من است» تاریخ مصرف ندارد

فیلم «ایران سرای من است» پس از 18 سال توقف درموزه سینما به نمایش عمومی درآمد.

«ایران سرای من است» تاریخ مصرف نداردبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه سینما شامگاه دیروز 23 تیر میزبان برخی از سینماگران، هنرمندان و مخاطب عام جهت اکران فیلم «ایران سرای من است» به کارگردانی پرویز کیمیاوی پس از 18 سال توقف بود.

قبل از آغاز نمایش تابلوی فیلم توسط برخی از عوامل فیلم امضاء شد و همه حاضران برای دیدن اثر به سالن رفتند که در ابتدا قریشی مدیر تولید و نماینده تهیه کننده و کارگردان گفت: جای مرحوم محمدرضا سرهنگی (تهیه کننده)، کیمیاوی، آلاد پوش، شاه ابراهیمی و همه دوستانی که در ساخت این فیلم مارا یاری کردند، در این جمع خالی است.

وی افزود: این فیلم یکی از پر سرو صداترین و پرحاشیه ترین آثاری بود که درسال 1377 تولید شد و تا به امروز حق پخش پیدا نکرد. دراین زمینه برخی از دوستان حاضر در جمع اطلاعات خوبی دارند و می دانند که «ایران سرای من است» فیلم قابل تاملی است.

قریشی یادآور شد: این فیلم با وجود تولید سخت و امکانات کم خوشبختانه ساخته شد و همین الان هم فیلمی تاثیرگذار است و ما به آن همچنان امیدواریم.
 
در ادامه محمد رضا اصلانی ضمن بیان خاطره ای از روند ساخت «ایران سرای من است» و فیلمهایی که قرار شد بعد از این فیلم توسط او، بیضایی، تقوایی و سینایی ساخته شود اظهار داشت: زمانی که طرح ساخت این فیلم داده شد، سینمای ما حالت ایدئولوژیک داشت تا سینمایی نقادانه، به این جهت ساختش سخت شد اما کیمیاوی با تمام دشواری ها به پای آن ایستاد و آن را ساخت.

وی افزود: امیدوارم بادیدن این فیلم نگاهی نقادانه به سینما و جامعه شود، در این راستا ترکیب درام و طنز با نگاهی نقادانه می تواند بازتاب خوبی داشته باشد.

بهزاد خداویسی بازیگر اصلی فیلم در ابتدا پس از اینکه حاضران را به احترام سرهنگی و کیارستمی از بزرگان سینما به یک دقیقه ایستادن و سکوت فراخواند گفت: جای بسیاری از دوستان بخصوص پرویر کیمیاوی که در خارج از ایران به سرمی برد، خالی است.

وی ادامه داد: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و می توان ساعت ها در مورد آن صحبت کرد.

گفتنی است «ایران سرای من است» به کارگردانی پرویز کیمیاوی و تهیه کنندگی مرحوم محمد رصا سرهنگی است که پس از 18 سال توقیف در گروه هنر و تجربه اکران شد.

در این مراسم مجتبی میرطهماسب، بهرام عظیم پور، فرهاد ورهرام، مسعودکرامتی، مرتضی پورصمدی، محمود یارمحمدلو، ارد زند، محمدعلی سجادی و... جضور داشتند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار